خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

بنده مسئول زشت و زیبای عملکرد تمام 190 مدیر ارشد صنعت آب، برق و فاضلاب هستم

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۸۹

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تاکنون 52 مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند، گفت: زمانی که فردی در این روند صرفا به اتکای توانایی و شایستگی خود و نه سفارش دیگران انتخاب شده باشد طبیعتا در فرایند کار، ایفای مسئولیت و اتخاذ تصمیمات مهم اجرایی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو وزارت نیرو، رضا اردکانیان اصلی‌ترین ثروث تجدیدپذیر نسل حاضر و آینده این کشور را منابع انسانی آن برشمرد و افزود: کشور ما سرشار از منابع انسانی بسیار مناسبی است که اگر هنر پرورش و نگهداشت این ماده مستعد را داشته باشیم و از آن به درستی استفاده کنیم طبیعتا در آینده دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر شدت انرژی، مصرف منابع آب، پرت آب در شبکه و تلفات انرژی در کشور بالاست و وزارت نیرو با چالش‌های مشابه‌ای در این بخش مواجه است مطمئنا راهکار اصلاح هر چالشی در صنعت آب و برق با اتکای به نیروی انسانی مناسب امکان‌پذیر است؛ لذا اصلی‌ترین جهت‌گیری خود را بر روی استفاده از این ظرفیت متمرکز کرده‌ایم.

وزیر نیرو افزود: براین اساس کشوری که دارای منابع انسانی سرشاری است نباید با برخی روش‌های سنتی، عادات غلط و نگرانی‌های بی‌مورد خود را گرفتار خودتحریمی حوزه منابع انسانی کند.

اردکانیان با اشاره انتخاب مدیران ارشد وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی، گفت: عرصه‌های مدیریتی محل خدمت و توفیق است و افراد برای تصدی آن بایستی به رقابت بپردازند؛ نه اینکه انتخاب خود را بر مبنای تکلیف و اصرار دیگران بدانند تا اگر زمانی مشکلی هم در حوزه کاری فرد پیش آمد خود را از پذیرفتن آن معضل مبرا بداند و حضورش در این عرصه را براساس اصرار دیگران بداند.

وی تصریح کرد: در ابتدای راه شروع انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی این مهم مورد تاکید قرار گرفت که اجرای این طرح به معنای کمبود مدیران ارشد کافی در وزارت نیرو نیست بلکه این امر یک سطح توسعه‌ یافته‌تر از مدیریت است تا وزارت نیرو به صراحت اعلام کند هر فردی که شرایط احراز این مسئولیت را داشته باشد می‌تواند با آن شخص همکاری داشته باشد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تاکنون 52 مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: آخرین فراخوان اعلامی وزارت نیرو نیز که در کشور بی‌نظیر بوده مربوط به معاون وزیر است و در حال حاضر یکی از معاونان این وزارتخانه از طریق فراخوان انتخاب شده است.

اردکانیان تاکید کرد: انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی موجب افزایش اعتماد به نفس مدیران منتخب نیز می‌شود. زمانی که فرد صرفا به اتکای توانایی و شایستگی خود و نه سفارش دیگران انتخاب شده باشد طبیعتا در فرایند کار، ایفای مسئولیت و اتخاذ تصمیمات مهم اجرایی از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردار است.

وی یادآور شد: همچنین برای انتخاب 52 مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی حدود دو هزار فرم تقاضا دریافت شده است که این اطلاعات هم اکنون به عنوان یک بانک اطلاعاتی و آرشیو غنی از ظرفیت‌های انسانی صنعت آب و برق و بخش‌های مختلف کشور گردآوری شده است و این افراد در پست‌ها و موقعیت‌های دیگر نیز می‌توانند معرفی و مورد استفاده قرار بگیرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در روند انتخاب مدیران ارشد سفارش هیچ فرد و بخشی پذیرفته نخواهد شد، ادامه داد: مسئولیت باید با اختیار تناسب داشته باشد؛ اگر من بیش از اختیاری که دارم زیر بار مسئولیت بروم این نامش ایثار و فداکاری نیست و در یک زمان مشخصی کار مختل خواهد شد. از سوی دیگر اگر بیش از مسئولیتی که پذیرفته‌ام اختیار نزد خود نگه دارم این مسئله نیز منجر خواهد شد تا بخشی از کار مختل شود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: اینکه مدیر ارشد بخشی از صنعت آب و برق با سفارش دیگران انتخاب شود یعنی اینکه من مسئولیت خود را در قبال تامین آب و برق مردم بر روی دوش دیگری بیندازم و اگر فرد سفارش شده توانایی اجرای مسئولیت را نداشت فرد شفارش کننده را شریک این اختلال بدانم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: بنده مسئول زشت و زیبای عملکرد تمام 190 مدیر ارشد صنعت آب، برق و فاضلاب در سراسر کشور هستم و لذا طبق عهدی که با رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی در زمان کسب رای اعتماد دارم به هیچ عنوان از زیر بار مسئولیتی که بر دوشم قرار گرفته شانه خالی نخواهم کرد و ذره‌ای از اختیارات خود نخواهم گذشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز