خبرگزاری کار ایران

فرهاد دژپسند:

صادرات کشور مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۴۹

وزیر اقتصاد گفت: صادرات کشور در سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با سال ۹۷ ازنظر وزن و ارزش با جهش و رشد روبه‌رو بوده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در جمع خبرنگاران افزود: جمع‌بندی نهایی از افزایش و جهش صادرات کشور از ابتدای سال‌جاری به زودی اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بسته جدید ارزی دولت، صادرکنندگان نسبت به بازگشت ارز ترغیب خواهند شد. در بسته جدید ارزی دولت بخشی از ارز را در بازار سنا عرضه می‌کند و بخش دیگر نیز به‌صورت واردات در برابر صادرات برگردانده می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، صادرات غیرنفتی در صورتی از مالیات معاف می‌شود که ارز حاصل از صادرات خود را به خزانه دولت بازگرداند.

وی افزود: با این سیاست بودجه‌ای و همچنین مصوبات اخیر دولت، بازگشت ارز توسط صادرات کنندگان تسهیل شده و بازگشت ارز در شرایط کنونی به اشکال مختلف انجام می‌گیرد که صادرکنندگان کمک شایانی می توانند داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: تولید برخی از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است و از پیک تولید نیز عبور کرده است.

دژپسند ادامه داد: به دلیل افزایش تولید، بسیاری از واحدهای صنعتی این منطقه در تلاش هستند تا شیفت کاری خود را تا ۳ شیفت افزایش دهند. برخی واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در رابطه با گمرک مشکلاتی دارند که قابل‌پیگیری و حل شدن است. اقدامات مجموعه مدیریت استان در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قابل قبول بوده و مسئولان این منطقه با توجه به ظرفیت بزرگی که در رابطه با تولید و صادرات وجود دارد می‌توانند فاز سوم توسعه‌ای آن را آغاز کنند. فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند الگویی در تمام کشور باشد چه این‌که امروز نیز بسیاری از سیاست‌های گمرکی در این منطقه به‌صورت پایلوت کشوری در حال انجام است.

وی متذکر شد: در رابطه با مساله صادرات و سیاست بازگشت ارزی، مشکلات واحدهای صادرکننده قم مشکلات حادی نبوده و تمام آنها بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند نسبت به افزایش صادرات برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز