خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت بیان کرد:

سه برنامه اصلی وزارت صمت برای بهره‌وری آب

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۲۰

معاون وزیر صمت اظهار داشت: ما برای بحران کم‌آبی سه محور اساسی در وزارتخانه تعریف کردیم که با یک زمان بندی مشخص آن را عملی خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش سازگاری با کم‌آبی، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت با اعلام هماهنگی کامل این وزارتخانه با کارگروه بحران بی‌آبی گفت: مشکل کم‌آبی امری اجتناب‌ناپذیر است و با وجود اینکه بخش صنعت و معدن مصرف کننده میزان محدودی از آب است اما باز وظیفه داریم برای بهره‌‌وری هر چه بیشتر تلاش کنیم این بخش فقط دو درصد آب را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: ما برای بحران کم‌آبی سه محور اساسی در وزارتخانه تعریف کردیم که با یک زمان بندی مشخص آن را عملی خواهیم کرد در فرآیند تولید بخش‌های صنعتی بزرگ‌تر از نظر شاخص آب‌بری دارای اهمیت ویژه‌ای هستند بعضا با تکنولوژی قدیمی به فعالیت ادامه می‌دهند که یکی از برنامه‌های ما به روز کردن و استفاده از فناوری نوین در این صنایع است.

وی ادامه داد: صنایع دیگری که جدیدالتاسیس هستند بایستی بهره‌وری آنها را بالا ببریم، صنایعی مانند پتروشیمی و نفت و گاز. البته در این حوزه نوع مدیریت و استفاده از فناوری نوین بسیار پراهمیت است و جزء اهداف اصلی ما است.

صالحی‌نیا افزود: محور دوم صنایع کوچک و متوسط هستند که تحت نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و اقداماتی همچون تصفیه فاضلاب و مدیریت آب جزو اهداف اصلی ما است که در برخی اماکن با توجه به بودجه در حال توسعه است.

وی ادامه داد: برخی واحدهای متوسط را سعی کردیم در مناطق ساحلی و با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها تجهیز کنیم که البته این یک تکنولوژی نو است و در مرحله ابتدایی قرار داریم.

صالحی‌نیا در پایان گفت: در نهایت تدوین طرح جامع و تعریف استاندارد برای صنایع فعال و در حال احداث جزء مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه است که بر اساس آن فعالین بخش خصوصی و دولتی مطابق آن استاندارد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز