خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داد:

وضع عوارض به جای ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۶۲۷

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوسانات قیمت محصولات کشاورزی در بازار داخلی را می‌توان با وضع و تغییر عوارض صادرات محصول کنترل کرد.

به گزارش ایلنا،‌ محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است اظهار داشت: این روز‌ها سیب زمینی صادر نمی‌شود، اما پیگیر آن هستم که با تولید و رساندن آن به بازار قیمت آن تعدیل شود.

وی درباره افزایش قیمت محصولات لبنی نیز تصریح کرد: تولید لبنیات افزایش پیدا کرده و قیمت آن را هم سازمان حمایت برآورد کرده است، شیر را دامداران با قیمت مصوب عرضه می‌کنند، اما تا رسیدن به بازار باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا قیمت آن به صورت غیر متعارف افزایش نیابد.

حجتی افزود: هزینه تولید دامداران با توجه به شرایط اقتصادی بالا رفته است، نباید انتظار داشت که دامدار محصولش را زیر قیمت تمام شده ارائه کند که به این ترتیب تولید انجام نشدنی است.

وی اضافه کرد: هزینه‌های تولید شیر ۲۶ درصد وابسته به نهاده‌هایی است که از خارج کشور تامین می‌شود و ۷۴ درصد هزینه‌ها از جمله تامین علوفه در داخل کشور است که افزایش هزینه‌های داخلی از جمله قیمت یونجه و ذرت، هزینه‌های تولید کشاورز را افزایش می‌دهد، ضمن اینکه این قیمت‌های تمام شده فعلی نیز به تایید سازمان حمایت رسیده است و اگر مشکلی هست باید با آن‌ها مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز