خبرگزاری کار ایران

صندوق بین المللی پول به کمک اتحادیه اروپا می‌آید

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۷۳

صندوق بین المللی پول در قالب یک بسته پیشنهادی، موانعی که در مسیر رشد بیشتر اتحادیه اروپا قرار دارد را مطرح کرده و راهکارهای خود را ارائه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، یک عضو ارشد صندوق بین المللی پول به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که این اتحادیه شفافیت مالی و نظم بیشتری در مراودات مالی خود داشته باشد تا به توسعه بیشتری در بازار سرمایه برسد.

این صندوق به شرکت‌های اروپایی توصیه کرده است که به جای استفاده از وام‌های بانکی عرضه‌های بیشتری به بازار سهام و توزیع اوراق قرضه داشته باشند. پس از سال ۲۰۱۵ طرف‌های معامله شرکت‌های اروپایی به دلیل نوسان قیمت ارز اعتماد کمتری به این شرکت ها برای دریافت اوراق قرضه داشتند و در نتیجه شرکت ها مجبور به اخذ وام بیشتری شده اند.

به گفته «پول تامسون» رئیس دپارتمان اروپا، صندوق بین المللی پول بسته پیشنهادی خود را در یک یا دو هفته آینده به پارلمان اروپا ارائه خواهد کرد که شامل فاکتورهای انضباط مالی در روند شفافیت اعتباری این اتحادیه است.

وی در گفت‌وگو با دانشکده اقتصاد لندن اظهار کرد که پیشنهادها شامل سه بخش خواهند بود: شفافیت مالی، انضباط ارزی و سازو کار جدید در ارائه اوراق قرضه.

در بحث شفافیت صندوق تاسیس کردن یک طرح جامع الکترونیکی برای شفافیت مالی درون این اتحادیه بیش از آنچه که تاکنون در این اتحادیه مطرح بوده است به میان آمده است. او افزود: « یک پله جدید رو به آینده در این اتحادیه مطرح خواهد شد که ریز گردش مالی این اتحادیه همچون سایر اطلاعات در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.»

او در مقایسه اتحادیه اروپا و آمریکا افزود: «ارزش سهام در اروپا تنها ۶۸ درصد تولید ناخالص داخلی است در صورتی که این نسبت در آمریکا نزدیک به ۱۷۰ درصد است. همینطور اوراق قرضه ارائه شده بخش خصوصی در اروپا ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی را نشان می‌دهد در صورتی که این مقدار در آمریکا نزدیک به ۱۰۰ درصد است».

همینطور این صندوق پیشنهاد کرده است که با تقویت ثبات ارز یورو بتواند اعتماد بیشتری بین مشتریان شرکت ها کسب کند و همینطور صندوق‌های سرمایه گذاری صرفا از حالت ارائه وام‌های اعتباری خارج شوند. وی در ادامه گفت: «من معتقدم برای رشد نیاز به شراکت سازنده داریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز