خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بالاست:

بهره‌برداری از خط سوم و چهارم راه‌آهن تهران- کرج تا پایان امسال/ اسناد خزانه و اوراق مشارکت، شرکت‌های پیمانکاری را تضعیف کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۸۱۲

مدیرعامل شرکت بالاست با تاکید بر اینکه قراردادهای تهاتری شرکت‌های پیمانکاری را تضعیف کرده است، گفت: امروز یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های پیمانکاری اوراق مشارکت و اسناد خزانه است چرا که باید با اسکونت 40 درصدی این اوراق را به فروش برسانیم دولت هم هنوز نرخ تنظیم را اعلام نکرده و مشکلات بسیاری برای ما ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم محمدی در نشست خبری در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی درباره آخرین وضعیت پروژه احداث خط سوم و چهارم راه‌آهن تهران – کرج اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی به موقع و رفع معارض‌ها، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: طول این پروژه 134 کیلومتر است و بیش از 70 درصد مسیر بالاست‌ریزی شده و تا پایان مرداد ماه امسال راه‌آهن میانه – بستان‌آباد را تحویل دولت می‌دهیم.

وی افزود: همزمان با عملیات بالاست‌ریزی در این مسیر نصب خطوط فرعی هم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بالاست با بیان اینکه مراحل تامین تراورس پروژه راه‌آهن خواف در حال انجام است، گفت: این پروژه تا مرز ایران- افغانستان تکمیل شده و به دولت تحویل داده شده است. در حال حاضر به دنبال تامین تراورس مورد نیاز هستیم که با شرکت‌های داخلی برای تامین آن توافق کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات تامین مالی پروژه‌ها وارد بازار حمل و نقل بار شده‌ایم، گفت: مالک 500 دستگاه واگن باری هستیم و به دلیل شرایط قراردادها و افزایش بهره‌وری شرکت در این شرایط وارد حمل و نقل بار هم شده‌ایم و بخشی از ماشین‌آلات خود را به دولت و دستگاه‌های عمرانی اجاره دادیم تا بتوانیم نیازهای مالی را در این شرایط اقتصادی برطرف سازیم.

محمدی با تاکید بر اینکه قراردادهای تهاتری شرکت‌های پیمانکاری را تضعیف کرده است، گفت: امروز یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های پیمانکاری اوراق مشارکت و اسناد خزانه است چرا که باید با نرخ تنزیل 40 درصدی این اوراق را به فروش برسانیم دولت هم هنوز نرخ تنظیم را اعلام نکرده و مشکلات بسیاری برای ما ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دولت می‌توانست نرخ تنزیل اوراق مشارکت و خزانه را به جای بدهی‌ها در نظر بگیرد، ادامه داد: وقتی برای تسویه بدهی‌های بانکی به جای اوراق مشارکت و خزانه اسلامی به بانک مراجعه می‌کنیم مدعی می‌شوند هنوز تامین مالی‌ها انجام نشده و ما حتی توان استفاده از این اوراق برای تسویه بدهی‌های خود را نداریم. گویا دولت ما را سر کار گذاشته است!

مدیرعامل شرکت بالاست با اشاره به مشکلات تامین ارز نیمایی اظهار داشت: برای پرداخت قراردادهای خارجی نیاز به ارز داریم اما نمی‌توانیم از سامانه نیما ارز مورد نیاز خود را تامین کنیم و مجبور هستیم این رقم کلان را از بازار آزاد تامین کنیم که این موضوع هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث ضعیف شدن شرکت‌های پیمانکاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز