خبرگزاری کار ایران

ناسا درهای ایستگاه فضایی را به روی گردشگران باز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۵۵

ناسا به دنبال اهداف بلند مدت خود نیازمند تامین منابع مالی خود است. یکی از راه‌های درآمد زایی این آژانس فضایی اعزام توریست به فضاست

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ناسا به دنبال کسب منابع مالی بیشتر برای پروژه‌های آتی خود درهای ایستگاه بین المللی فضایی را به روی توریست‌ها باز خواهد کرد.

«جف دویت»، مدیر مالی ناسا در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت: «به دنبال تامین منابع مالی برای این آژانس فضایی قصد داریم که گردشگران را به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام کنیم.»

وی ادامه داد: « مسافران از سرتاسر جهان می‌توانند این سفر یک ماهه را تجربه کنند و این بلیط را خریداری کنند که البته قطعا شاهد صف طولانی برای مسافران خواهیم بود.»

البته باید دانست قبل از اینکه رویاهای کودکی به واقعیت بپیوندد، در سال تنها دو نفر می‌توانند به این سفر بروند و چیزی حدود ۵۰ تا ۵۸ میلیون دلار برای هر نفر تمام خواهد شد. البته ظاهرا این قیمت چیزی فرای قیمت‌های ارائه شده توسط اسپیس ایکس و بوئینگ است.

لازم به اشاره است که اولین نفری که به عنوان توریست در یک سفر هشت روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت و به دور زمین چرخید، «دنیس تیتو» مهندس مولتی میلیونر آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۱ توسط آژانس فضایی روسیه به این سفر رفت.

گردشگران در صورتی که بخواهند اقامت راحت‌تری داشته باشند و امکاناتی همچون یک سفر زمینی را تجربه کنند هر شب برایشان ۳۵ هزار دلار بیشتر تمام خواهد شد. یعنی چیزی حدود یک میلیون  دلار اضافه‌تر.

متقاضیان می‌بایست حداقل دارای لیسانس در یکی از رشته های علوم یا مهندسی باشند و حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با آن را نیز داشته باشند. همچنین آنها باید دوره‌های پزشکی و ورزشی را در طول آموزش طی کنند.

در سال ۲۰۱۶ از بین ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی این سفر تنها پنج نفر موفق به کسب تجربه فضانوردی شدند.

مطابق گزارش‌های ناسا قرار است درآمد های حاصله از این برنامه برای اعزام فضانورد به کره ماه در سال ۲۰۲۴ صرف شود که البته ظاهرا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چندان از این قضیه راضی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز