خبرگزاری کار ایران

عربستان نسبت به کاهش رشد اقتصادی خود هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۷۰۰

عربستان در پی بحران احتمالی کاهش رونق اقتصادی جهان در سال آینده نسبت به نزول رشد اقتصادی خود نگران است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی عربستان سعودی پیش‌بینی می‌کند که با توجه به کاهش جهانی رشد اقتصادی در سال آینده که ممکن است بر بازار نفت نیز تاثیر بگذارد، رشد اقتصادی این کشور نیز کاهش خواهد یافت.

ریسک اقتصادی کاهش رونق اقتصادی جهان از این بابت برای عربستان خطرناک است که این کشور ۶۳ درصد درآمد دولتی خود و همینطور ۴۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را از فروش نفت کسب کرده است.

همینطور اصلاحات ساختاری مورد توجه این کشور در بحث اقتصادی توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور نیز تبعات مالی در برخواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی عربستان سعودی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ روند نزولی خواهد داشت.

سیاست‌های اقتصادی در بخش غیر نفتی به دلیل افزایش ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری درآمد این کشور انبساطی خواهد بود و بخش‌های مختلف اقتصادی شاهد افزایش نقدینگی خواهند بود.

کسری بودجه این کشور به مقدار ۱۳۶ میلیارد ریال سعودی بوده است که میزان چهار و شش دهم درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

مخارج عربستان نیز به میزان ۱۱ درصد افزایش یافته است و به مقدار یک تریلیون ریال سعودی در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز