خبرگزاری کار ایران

ساحل بیوک چکمجه زیباترین ساحل ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۴۶

اگر به ترکیه سفر میکنید و یا تور استانبول را دارید، یکی از بهترین مناطقی که در طول سفرتان می‌توانید تجربه کنید و حسابی خستگی را از تنتان پاک کند، نشستن در ساحلی آرام و زیباست که قطعا از لذت بخش ترین تفریحات فردی و خانوادگی است.

شهر استانبول دارای سواحل بی شماری است که اکثرا پر رفت و آمد و پر جنب و جوش هستند ولی کنار دریاچه بیوک چکمجه استانبول بسیارآرام و خلوت است و شما می توانید جایی برای رسیدن به آرامش در طول روز داشته باشید.

با ما همراه باشید تا بیشتر با این ساحل شگفت انگیز آشنا شوید.

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیباترین مکان های این شهر رویایی

دریاچه بیوک چکمجه استانبول در تور استانبول  یک بندرگاه است و در محلی که رود “کاراسودره” به دریای مرمره می‌ریزد، قرار گرفته است.

این دریاچه در غرب استانبول در منطقه جنوبی  “چاتالجا”  واقع شده که آب شیرین منطقه را تامین می کند و یک منبع مهم است.

نوار ساحلی دریاچه بیوک چکمجه که در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک ساحل تفریحی ساخته شده و مساحتی برابر با ۲۸ کیلومتر مربع دارد و بیشترین عمق این دریاچه حدود ۹ متر می شود.

به گزارش سفر باتو ، تعداد گونه های ماهی که زیستگاهشان در این دریاچه است بالغ بر 20 و گاهی تا حدود 30 نوع گزارش شده که البته در حال حاضر متاسفانه رو به کاهش است.

امکانات و بخش‌های دریاچه بیوک چکمجه استانبول

با توجه به این که دریاچه بیوک چکمجه خود به تنهایی یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی ترکیه محسوب می‌شود و پلی که روی آن است بر زیبایی آن افزوده اما مردم منطقه برای جذب گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان داخلی و راحتی آن‌ها، امکانات مختلفی تهیه کرده و در اختیارتان قرار می دهند.

پل “معمار سینان”: پل تاریخی بر روی دریاچه بیوک چکمجه استانبول، به طول ۶۳۵ متر و عرض ۷۱۶ متر؛ یکی از زیبایی های جذاب این دریاچه است که بعدها با نام طراح و معمار عثمانی،” معمار سینان ” نام نهاده شد. همچنین دارای قوس های زیبای معماری کهن استانبولی است.

حمل و نقل : درمنطقه شمالی دریاچه بیوک چکمجه، یک فرودگاه محلی قرار دارد که حمل و نقل به این مکان از راه هوایی را میسر می کند.

رستوران‌ها و کافه‌ها: این دریاچه ازجمله مراکز تاریخی و دینی استانبول است که امکان نوشیدن چای گرم در کافه های شیک و زیبا و امتحان غذاهای سنتی لذیذ ترکیه در رستوران های اطراف  مشرف به دریاچه به شما میدهد.

اکثر این رستوران‌ها  در تور استانبول خانه‌های مردم محلی و قدیمی منطقه هستند که  در نزدیکی دریاچه واقع شده و در حال حاضر به رستوران های محلی و زیبا تبدیل شده اند.

فضای سبز اطراف: در اطراف دریاچه بیوک چکمجه در سمتی که پل قرار دارد، فضای سبزی زیبایی می بینید که در عکس های خانوادگی و سلفی شما زیبایی بیشتری می آفریند. اگر در اطراف این دریاچه در هتل  یا در خانه ای اسکان دارید می‌توانید برای پیک نیک به این فضای سبز بروید.

قایق سواری: اگر اهل قایق سواری هستید تعدادی قایق قدیمی زیبا در کنار این رودخانه وجود دارند که میتوان برای مدت زمانی اجاره کرد و برای گردش و گذارندن اوقات خوش در دریاچه از آنها استفاده کرد. بیشتر بخوانید: پارک‌های استانبول در تور استانبول

منطقه‌ی پیاده روی: برای لذت بردن از هوا و منظره بسیار عالی دریاچه در  راستای ساحل دریاچه بیوک چکمجه استانبول یک راه مناسب پیاده روی وجود دارد  که اگر تا انتها از مسیر لذت ببرید به اسکله‌ی کوچک و زیبایی بر روی این دریاچه می‌رسید.

بازدید از دریاچه بیوک چکمجه استانبول

اگر برای بازدید از دریاچه بیوک چکمجه در تور استانبول لحظه آخری  ساحل خلوت و آرام را ترجیح می دهید می‌توانید هر روزی جر تعطیلات آخر هفته از دریاچه دیدن کنید. اما اگر از حضور در میان گردشگران و مردم محلی در این مکان لذت می برید در روزهای تعطیل و آخر هفته به دریاچه سر بزنید و روزی شلوغ و پر جنب و جوش را درمیان مردم  برای گردش و بازدید از دریاچه بیوک چکمجه تجربه کنید.

دسترسی به دریاچه بیوک چکمجه استانبول

برای رسیدن به دریاچه بیوک چکمجه استانبول ، در حدود ۲۰ کیلومتر از مرکز شهر به سمت غرب حرکت کنید و از آنجایی که نزدیک ترین ایستگاه های مترو یا اتوبوس شهری از دریاچه فاصله زیادی دارد پیشنهاد می کنیم که از ماشین و تاکسی های درون شهری استفاده کنید تا در وقتتان صرفه جویی کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز