خبرگزاری کار ایران

واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به ۲۴ میلیون بشکه رسید

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۶۷۰

گزارش‌ها حاکی از آن است که واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به ۲۴ میلیون بشکه رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها حاکی از آن است که واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به ۲۴ میلیون بشکه معادل روزانه ۸۰۰ هزار بشکه رسید که بالاترین میزان از ماه آگوست گذشته محسوب می‌شود.

صادرات چین به طرز شگفت‌انگیزی از آوریل کاهش یافت و واردات این کشور در پنج ماه گذشته به بیشترین مقدار خود رسید. این مسائل در حالی بود که آمریکا افزایش تعرفه‌های واردات از چین را به صورت چشمگیری افزایش داده است.

اطلاعات اخیر بازار های دومین اقتصاد بزرگ دنیا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تا چه میزان نگران تیره شدن روابط اقتصادی چین و آمریکا هستند و شاخص های بورس حاکی از کاهش اعتماد سرمایه گذاران در بازار های چین است.

مذاکره کنندگان ارشد چین و آمریکا در دو روز آینده در واشنگتن دیدار خواهند کرد.چین هدفش از مذاکرات این است که افزایش تعرفه ها را به کمترین میزان خود برساند.

سرمایه گذاران امیدوارند که انتشار اطلاعات اقتصادی ماه آوریل چین خبر از بهبود اوضاع بدهد تا خیال سرمایه گذاران را از این بابت راحت کند.

مطابق گزارش های رویترز از سال گذشته تا کنون میزان صادرات چین به مقدار دو و هفت دهم درصد کاهش یافته است که پس از پرش ناگهانی رشد اقتصادی این کشور در چند ماه اخیر که آن را به مقدار ۱۴ و دو دهم درصد رسانده بود.

«کاپیتال اکونومیست» در گزارشی اعلام کرد که در صورت عملی شدن تهدیدات جدید دونالد ترامپ میزان صادرات چین به میزان دو تا سه درصد نیز کاهش خواهد یافت.

 

افزایش چشمگیر واردات چین

بر عکس پیش بینی های تحلیلگران نیاز های داخلی کشور چین همچون  صنعت ریلی و حمل و نقل و بنادر بیشتر شده و به میزان چهار درصد افزایش یافته است.

میزان افزایش صادرات ۱۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بود که کمتر از پیش بینی ها به مقدار ۳۵ میلیارد دلار است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که دو کشور تمایلی به کوتاه آمدن در برابر یکدیگر ندارند تا بتوانند امتیاز بیشتری از هم کسب کنند

پس از بهبود شاخص های اقتصادی چین در مارس این کشور تصمیم به اتخاذ تدابیر جدیدی در راستای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اعتماد بین آنها کرد.

آمارها از کارخانجات چین نشان می‌دهد که تولید نرخ کمتری پیدا کرده است و هنوز مشخص نیست که این کشور تا چه زمانی می‌تواند این کاستی ها را جبران کند و همچنان نرخ بدهی ها پایین نگه دارد.

مقامات آمریکایی گفته اند چین قدم های مثبتی در جهت تعهداتش در مذاکرات اخیر برداشته است. این در حالی است که دونالد ترامپ در روز جمعه تعرفه‌ها را افزایش خواهد داد و همینطور کالاهای جدیدی را مشمول این تعرفه ها می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز