خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد ؛

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرهای جدید تیس و سیراف

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۷۶

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی احداث شهرهای جدید تیس و سیراف در یک سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در این مدت مصوبه هیأت وزیران برای ایجاد شرکت عمران شهر جدید ایوانکی اخذ و فرآیند قانونی شهرهای جدید تابناک و شهرهای اقامتی گلستان تا مرحله شورای‌عالی معماری و شهرسازی سپری شد.

به گزارش ایلنا، حبیب‌اله طاهرخانی در تشریح مهمترین اقدامات و موفقیت‌های شرکت عمران در سال ۹۷ بیان کرد: خوشبختانه روند هویت‌یابی و شکل‌گیری اجتماعی در شهرهای جدید طی یک سال گذشته با استفاده از اقدامات نرم‌افزاری و ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی با سرعت خوبی به اجرا درآمد که شهر جدید عالیشهر در این حوزه یکی از نمونه‌های بارز آن به شمار می‌رود.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح بیش از ۵۰ مدرسه در شهرهای جدید کشور طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: سیاست شکل‌گیری مراکز محلات با استفاده از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این دوره در اولویت قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون عملیات اجرایی ۲۰ مورد آغاز شده و پیشرفت آن در شهرهای هشتگرد، پردیس، پرند، صدرا و بهارستان در مرحله خوبی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد وزارتخانه از افتتاح به تحویل در حوزه مسکن مهر بیان کرد: درحال حاضر مسأله شکاف بین تعهدات مسکن مهر با متقاضیان و تعداد واحدهای شروع شده با رفع معارضین ملکی مرتفع شده و مشکلی از این جهت در سال جاری نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد خوب شهرهای جدید در تعیین تکلیف پروژه‌های فاقد متقاضی با توجه به افزایش قیمت مسکن در تهران و سایر کلان شهرها بیان کرد: بدون شک تعیین تکلیف ۷۰۰۰ واحد در شهر جدید پرند و همین تعداد در شهر جدید هشتگرد که در پایان محصولی متفاوت از مسکن مهر به متقاضیانشان تحویل خواهند داد، عملکرد خوب و توفیق‌امیزی در این حوزه برای ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص اقدامات انجام گرفته پیرامون پروژه‌های ریلی طی یک سال گذشته اعلام کرد: بالاترین عملکرد و پیشرفت ما در سال ۹۷ در بخش ریلی مربوط به قطار برقی گلشهر – هشتگرد است که قطعا با تمرکز بیشتر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با تأکید بر ضروت فعال شدن تمامی ظرفیت‌های شهری بهارستان در پیشبرد و به نتیجه رساندن قطار برقی اصفهان – بهارستان بیان کرد: در حوزه توسعه نظام دسترسی بین شهر جدید و شهرهای مادر نیز اقداماتی صورت گرفته که طبق گزارش‌های ارائه شده بزرگراه صدرا – دوکوهک و دسترسی به بزرگراه اصفهان – شیراز در مرحله انتهایی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا تکمیل جاده دسترسی و تونل شهر جدید علوی به غرب بندرعباس و بندر شهید رجایی نیازمند تمرکز بیشتری است که باید از ظرفیت سازمان بنادر نیز در این بخش به نحو مناسبی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بخشی از برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن در نیمه دوم سال ۹۷ در این مناطق بیان کرد: بدون شک سال جاری، سالی کلیدی برای تحقق برنامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید است که باید طبق برنامه‌ریزی و به صورت کاملا کارشناسی و دقیق به انجام برسد.

وی همچنین در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث شهرهای جدید تیس و سیراف در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در این مدت مصوبه هیأت وزیران برای ایجاد شرکت عمران شهر جدید ایوانکی اخذ و فرآیند قانونی شهرهای جدید تابناک و شهرهای اقامتی گلستان تا مرحله شروایعالی معماری و شهرسازی طی شد.

این مقام مسئول در اشاره به عملکرد خوب شهرهای جدید در توسعه فضاهای ورزشی در یک سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه در این مدت اقدامات قابل توجهی انجام گرفت که افتتاح مجموعه ورزشی پرند، هشتگرد و بینالود و همچنین پیشرفت فیزیکی خوب سالن بین‌المللی فوتسال صدرا از جمله آن به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه توسعه همکاری‌های بین‌المللی نیز در شهرهای جدید بیان کرد: در این حوزه نیز روابط مناسبی با کره جنوبی برقرار کرده و قصد داریم طبق یک برنامه عملیاتی این روند را در سال ۹۸ با کشورهای کره و چین تداوم دهیم.

طاهرخانی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه قانونگذاری در قانون بودجه سال ۹۸ از سوی شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: با پیشنهاد شرکت و و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم که اختصاص قیر رایگان به پروژه‌های مسکن مهر، امکان ملکی کردن عرصه مسکن مهر و واریز منابع به حساب شرکت، امکان هزینه‌کرد از منابع داخلی حتی در ساخت واحدهای مسکونی مهر، امکان ترهین منابع شرکت در نزد نظام بانکی و استقراض و همچنین مصوبه هیأت وزیران جهت منظور شدن هزینه های سرمایه‌ای شرکت به حساب مالیات از جمله آن به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز