خبرگزاری کار ایران

خودروهای قدیمی‌ آمریکایی در سایت دیوار

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۵۰

هرچقدر هم تکنولوژی خودروسازی پیشرفته‌تر شود باز افرادی پیدا می‌شوند که در نگاهشان خودروی آمریکایی چیز دیگریست. معمولا افراد با سبک زندگی خاصی این نوع خودروها را می‌پسندد. حتی شکل لباس پوشیدن آنها هم متناسب با این خودروهای عحیب و غریب با دیگران تفاوت دارد. در گزارش زیر به بازدید ازچند نمونه خودروی کلاسیک رفته‌ایم و تا بازار اتومبیل‌های آنتیک خارجی در ایران را بررسی ‌کنیم:

بیوک؛ یک خودروی کلاسیک حرفه‌ای

حرفه‌ای‌های کلاسیک‌سوار نمی‌توانند رانندگی بدون بیوک را تصور کنند؛ همانطور که زندگی بدون هوا را. وقتی یک بیوک سنچوری را استارت بزنیم اولین چیزی که چشممان را می‌گیرد، سر و صدای خش‌دار اگزوز و موتور آن است. انگار که از فاصله‌ای دور هم همه باید متوجه حضور این خودرو باشند. یا اینکه انگار که از دهه هشتاد میلادی مستقیم وارد این دهه شده‌اند. با این سن و سال بالا وقتی سوییچ را با یک اشاره بچرخانیم برق وارد مدار شده و با یک نیش کوچک گاز شتاب عالی را تجربه می‌کند.

بیوک اسکای لارک، شبیه به یک غول بزرگ در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد. این خودرو اولین محصول از جنرال موتورز بود که دهه 50 شمسی وارد کشور شد. علاوه بر آن توان تولید 165 اسب بخار را دارد. این میزان قدرتی که به چرخ‌ می‌رسد که برازنده موتور 5.6 لیتری است.  موتور بیوک سنچوری 7.5 لیتر بوده و با این حجم پیشرانه می‌تواند  110 اسب بخا را در اختیار راننده قرار دهد.

ب ام و 2002 و فیلم‌های فارسی قدیمی

خودروی مطلوب جوانان فیلم‌فارسی همیشه یکی از این مدل‌های کلاسیک بوده است. با این حال ب ام و 2002 سن و سال کمتری دارد. این خودرو سال 68 به ایران رسید ولی گذر زمان از محبوبیتش کاهش نداد. صدای موتور آن هنوز هم در پیست‌های اتوموبیلرانی پیچیده می‌شود چرا که با کمی دستکاری و توربو کردن موتور می‌توان قدرت آن را به 275 اسب بخار برساند. مدل‌های توربو می‌توانند مثل خودروهای امروزی در هفت ثانیه تا 100 کیلومتر را طی کنند.

کادیلاک و موتور افسانه‌ای

خودش هم مانند اسمش پرطمطراق و پر زرق و برق است. این خودرو با طول کمی بیشتر از شش متر، موتور 8.2 لیتری حجم دارد که دهه هفتاد میلادی و همزمان با بیوک ساخته شده است. این خودرو 132 اسب بخار را به چرخ‌ها می‌رساند. کادیلاک امروز بیشترین فروش را ابتدا در آمریکا و سپس در چین دارد. در دهه پنجاه کادیلاک لوکس‌ترین خودروی بازار بود که محمدرضای پهلوی به فرح هدیه داد. اولین بار کادیلاک سویل سال 1355 وارد کشور شد.

نوستالژی مرسدس بنز

یک خودروی نوستالژیک دیگر مرسدس بنز 1977 است که مشابه آن را با رنگ‌های مختلف در فیلم‌های زیادی‌ دیده‌ایم. موتور این خودرو در مقایسه با مدل‌های بالا کوچک‌تر است که 2.8 لیتر گنجایش دارد. بدنه پنج متری و بزرگ آن در سریال‌های قدیمی نشانه تمول و ثروت خانواده‌ها بود.این خودرو تا 1985 میلادی تولید می‌شد.هر کدام از خودروهای نام برده اگرچه بازار محدودی در ایران دارند اما هیچ جا به اندازه سایت دیوار به راحتی خرید و فروش نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز