خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

بهترین روش ایجاد ارتباطات در مواقع بحران استفاده از خدمات ماهواره ای است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۸۰۵

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات بهترین روش ایجاد ارتباطات پایدار در زمان بحران را استفاده از خدمات ماهواره ای عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه کارگروه ارتباطات و خدمات ماهواره ای شورای عالی فضایی با نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری، رییس سازمان فضایی ایران و نسترن محسنی، معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دیگر اعضا در سازمان فضایی ایران برگزار شد.

نصرالله جهانگرد، رییس کارگروه ارتباطات ماهواره ای شورای عالی فضایی در این جلسه با تاکید بر اهمیت توسعه خدمات ماهواره ای در کشور، گفت: زمینه توسعه و رشد خدمات فضا پایه در کشور فراهم است و باید از این فرصت جهت گسترش بازار و توسعه کسب و کارهای مرتبط استفاده بهینه کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات تصریح کرد: باتوجه به ریسک بالای وقوع بلای طبیعی در کشور و احتمال آسیب زیرساخت های زمینی در هنگام بروز این بحران ها، بهترین روش استفاده از خدمات ماهواره ای جهت ایجاد ارتباطات پایدار است.

در ادامه این جلسه نسترن محسنی، معاون رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: لازم است تا نقشه راه توسعه ارتباطات کشور با نگاه ملی و جامع و با پرهیز از بخشی نگری تدوین و ارتباطات ماهواره ای به عنوان بستر اصلی ارتباطات کشور در نظر گرفته شود.

بر اساس همین گزارش همچنین در این جلسه از همکاری و مشارکت شرکت های ارائه دهنده خدمات ماهواره ای برای برقراری ارتباطات پایدار ماهواره ای در مناطق سیل زده تقدیر شد.

 در یک ماه گذشته ۷۰ ایستگاه ثابت و سیار ارتباطات ماهواره ای در مناطق سیل زده و مناطق در معرض سیل توسط شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره ای با هماهنگی و همکاری سازمان فضایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب پویش کمک به مناطق سیل زده، برای پایدار نگاه داشتن ارتباطات در این مناطق راه اندازی و در حال ارائه سرویس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز