خبرگزاری کار ایران

«اویل پرایس» گزارش داد:

سیا با مداخله در لیبی به دنبال تامین منافع نفتی واشنگتن است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۲۷

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با مداخله در لیبی به دنبال تامین منافع نفتی خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اویل پرایس، در پی ایجاد بحران در لیبی، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی حمایتش را از ارتش ملی این کشور اعلام کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از مواضع ژنرال حفتر حمایت می‌کند و در کنار لیبی تا رسیدن به روند دموکراسی  و دولت قانونی خواهد بود و همینطور نخواهد گذاشت صادرات نفت این کشور با مشکل مواجه شود.

این مکالمه در روز دوشنبه صورت گرفت و مباحثی در خصوص نزاع‌های اخیر در اطراف پایتخت لیبی توسط نیروهای ژنرال حفتر مطرح شد. همینطور رایزنی‌هایی در خصوص حضور و حمایت نیروهای آمریکایی در جهت استقرار امنیت صورت گرفت.

این در حالی است که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری در اوایل آوریل گفته بود که «ما نقطه مقابل نیروهای خلیفه حفتر بوده و هر چه سریع‌تر خواهان  توقف حملات به طرابلس هستیم».

حفتر که در دو سال گذشته کنترل شرق لیبی را در دست گرفته است به دنبال تسلط بر طرابلس و در نتیجه تمامی کشور است و اخیرا نیز موفقیت‌هایی را در این راستا به دست آورده است.

وی بارها توسط رسانه‌ها نیروی «سیا» خوانده شده است؛ فردی که بیش از ۲۰ سال در تبعید در ویرجینیای آمریکا بوده و در چند دقیقه‌ای مقر اصلی سازمان اطلاعات آمریکا زندگی می‌کرده است.

مطابق گزارش سازمان بهداشت جهانی، جنگ در لیبی منجر به کشته شدن ۲۰۵  نفر و زخمی شدن ۹۰۰ نفر شده است.

در پی تعریف و تمجید ترامپ از خلیفه حفتر و حمایت ترامپ از وی برای تامین امنیت نفتی لیبی شایعات مبنی بر این‌که این فرمانده مخلوع در رژیم گذشته نیروی «سیا» است، بیشتر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز