خبرگزاری کار ایران

اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۷۴

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مراکز HPC برای صنایع مختلف اهمیت بزرگی دارد افزود: اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود.

نصراله جهانگرد در همایش کلان داده TOPHPC با اشاره به اهمیت قدرت پردازش‌های پیشرفته و سوپر کامپیوترها گفت: در کشور ما در حوزه فضایی، هوایی، مدیریت بحران، بخش نفت و صنایع بانکی نیازمند پردازشگرهای پیشرفته با ظرفیت پردازش بالا هستیم که تولید و استفاده از آنها نیازمند سرمایه گذاری عظیم و ضروری است.

معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نیازمندی بازار ایران به سوپر کامپیوترها گفت: بازاری پیش رو در سطح ملی در چند سال اخیر به موضوع سوپر کامپیوترها توجه اساسی داشته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال دستیابی به پردازشگرهای قدرتمند با ظرفیت پردازش چندین پتابایت در ثانیه با حمایت و سرمایه گذاری در دو دانشگاه در کشور است تا این هدف بزرگ محقق شود.

جهانگرد با بیان اینکه مراکز HPC برای صنایع مختلف اهمیت بزرگی دارد و با توجه به توسعه شبکه علمی و ظرفیت بالای شبکه ارتباطات برای انقال اطلاعات ضروری به شمار می‌روند، افزود: در مراکز داده امکان HPC در دستور کار قرار گرفته و از سوی وزارت ارتباطات با دانشگاه‌ها همکاری و تعامل لازم شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین سرمایه گذاری مرکز HPC با همکاری یکی از دانشگاه‌ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ظرفیت یک پتابایت در دستور کار قرار گرفته و بزودی نهایی خواهد شد.

معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاهای کشور با به کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات زیرساختی و فنی، حرکت لازم برای تامین نیازهای پردازشی را آعاز و نیازهای کشور را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز