خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید خودرو در اسفند ماه به روزی ۴۰۰۰ دستگاه رسید/ استفاده از قطعات داخلی را تکلیف خود بدانیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۸۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: من همیشه به دوستان خودروساز گفته‌ام که باید از قطعات داخل در روند ساخت استفاده کنند و همیشه تاکید داشتم تا پکیج‌های وارداتی به ویژه از چین گشوده شوند تا در صورتی که قطعه‌سازان داخلی توان تولید آن را داشته باشند نسبت به آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی عصر امروز در گردهمایی قطعه‌سازان سراسر کشور ضمن تبریک سال نو به قطعه‌سازان و خودروسازان کشور گفت: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر نامگذاری امسال به نام رونق تولید هدفگذاری‌های این وزارتخانه در جهت عملی شدن و تقویت این شعار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حق من و همکارانم و شما عزیزان اجحاف بسیاری صورت گرفت اما اخلاق من در طول سال‌های مسئولیتم این بوده که جواب این حملات و بی‌انصافی‌ها را نمی‌دهم و این مورد را به شما و همکارانم نیز توصیه می‌کنم.

این عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به میزان تولید خودرو در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که پیش آمد در برخی از روزها تولید سایپا به ۴۰۰ دستگاه و ایران‌خودرو به ۷۰۰ دستگاه رسید، آن هم با کسری قطعات اما در اسفند ماه ما شاهد جهش تولید بودیم به طوری که در روزهای انتهای سال مجموع تولید این دو خودروساز بیش از چهار برابر شد و با چهار دستگاه رسید. این در حالی بود که ناملایماتی‌ها ادامه داشت و در صداوسیما همچنان به ما حمله می‌شد اما ما با این امید که تولید کشور در حال شکل‌گیری و افزایش است آنها را تحمل می‌کردیم.

رحمانی در توضیح اهمیت صنعت خودروسازی و قطعه‌‌سازی کشور تصریح کرد: این صنعت برای کشور بسیار مهم است هر چند که ما از صنایع دیگر مانند فرش، مس و... نیز حمایت می‌کنیم اما این صنعت به دلیل سهم بالای آن در تولید ناخالص داخلی و اشتغال نقش مهمی دارد. ما در سال ۹۸ چند اولویت داریم که بر اساس  شعار سال یعنی رونق تولید است و باید از این فرصت و فضا استفاده کنیم و تولید را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه سوال این است که تولید چگونه محقق می‌شود من همیشه به دوستان خودروساز گفته‌ام که باید از قطعات داخل در روند ساخت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: همیشه تاکید داشتم تا پکیج‌های وارداتی به ویژه از چین گشوده شوند تا در صورتی که قطعه‌سازان داخلی توان تولید آن را داشته باشند نسبت به آن اقدام کنند. البته استفاده از تولیدات داخلی تنها در خودروسازی نیست و باید در صنایع دیگر نیز از قطعاتی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد استفاده شود و این رسالت ما است. همانطور که مقام معظم رهبری در دیدارهای خود گفتند که اگر می‌خواهید فقر و دیگر مشکلات حل شود باید به تولید اهمیت داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: منتهی این اهمیت در صنعت خودرو نمود بیشتری دارد و انتظار ما هم بالا است و در این روند جدی هستیم به طوریکه همیشه به مسئولین گفته‌ام که زیرمجموعه‌های شما استفاده از قطعات داخلی را باید تکلیف خود بدانند. البته ما امکان تولید بخشی از این قطعات را در داخل داریم و بخشی را نیز با سرمایه‌گذاری و تجهیز کارخانه می‌توان تولید کرد.

وی اضافه کرد: اینکه آینده توسعه، تنوع، کمیت و کیفیت محصول چه باشد بحث دیگری است البته اینکه ما صادرات نداشته‌ایم یکی از موارد آن همین موضوعات بوده است و باید به بخش تحقیق و توسعه اهمیت دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز