خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

دوسوم رواناب‌های کشور به سدهای خوزستان ریخته شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۳۳

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: به تبع بارندگی‌ها، رواناب‌های خوبی در سطح کشور داشتیم و در این مدت به تنهایی چیزی حدود ۷.۵ میلیارد مترمکعب رواناب سطحی در کشور ایجاد شد.

به‌ گزارش ایلنا، محمد حاج‌رسولی‌ها در حاشیه بازدید از سدهای خوزستان به خبرنگاران گفت: از این میزان، دو سوم رواناب‌های کشور به سدهای خوزستان وارد شده است.

وی ضمن بی‌سابقه خواندن بارندگی‌های اخیر، اظهار داشت: این جبهه بارندگی به لحاظ شدت، مدت و فراگیری که ۲۴ استان کشور را شامل شد، بی‌سابقه بوده و متوسط بارندگی در کشور را با افزایش ۵۰ الی ۵۵ میلی‌متری به ۲۶۰ میلی‌متر رساند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: هر چند برای بخشی از کشور در استان‌های شمالی که سدهای بزرگ نداریم، خساراتی به‌همراه داشت، اما برای بعضی از نقاط کشور که سدهای بزرگی داشتیم، این بارندگی نعمت بود، خصوصاً در استان خوزستان که از ۳۹ میلیارد مترمکعب که از ابتدای سال آبی در کشور رواناب داشتیم، بیش از دو سوم این رواناب‌ها به سدهای استان خوزستان جاری شد که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

حاج رسولی‌ها با نعمت خواندن بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: با بارندگی‌های اخیر، ذخایر آبی خوبی برای آب شرب خیلی از مناطق شهری فراهم آمد و همچنین آب کشت تابستانه و پاییزه سال جاری تأمین شد که نعمت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، دو یا سه جبهه بارشی دیگر در روزهای آینده خواهیم داشت که با توجه به پر بودن مخازن سدهای کشور بخصوص در خوزستان، مدیریت مخازن باید با دقت بیشتری صورت گیرد تا ضمن بهره‌مندی حداکثری از این شرایط، با کمترین خسارات ممکن روبرو شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز