خبرگزاری کار ایران

معاون راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا:

85 درصد ظرفیت قطارهای نوروزی تکمیل شد/ بلیت مسیر تهران- بندرعباس تمام شد/ امکان خرید بلیت رشت- مشهد برای نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۲۹

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 85 درصد ظرفیت بلیت قطارهای نوروزی تا به امروز تکمیل شده است، گفت: برای مسیرهای تهران- بندرعباس،‌ تبریز- مشهد دیگر بلیتی برای فروش وجود ندارد و در مسیر تهران- مشهد هم در برخی از ایام خاص ظرفیت باقی مانده است.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه تا به امروز بیست وششم اسفند ماه حدود 85 درصد بلیت‌های نوروزی در مسیرهای مختلف پیش فروش شده‌اند، اظهار داشت: تنها برای تاریخ‌های خاص رفت و برگشت بلیت قطار برای فروش باقی مانده است و تا چند روز آینده تمام بلیت‌های نوروزی قطار به فروش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه علی رغم خروج تعدادی از ناوگان بالای 35 سال تا 15 درصد ظرفیت حمل و نقل ریلی را برای ایام نوروز نسبت به ایام نوروز گذشته افزایش دادیم، ادامه داد: برای مسیرهای تهران- بندرعباس،‌ تبریز- مشهد دیگر بلیتی برای فروش وجود ندارد و در مسیر تهران- مشهد هم در برخی از ایام خاص ظرفیت باقی مانده است.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: قطارهای فوق العاده هم برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که ظرفیت قطارهای فوق العاده هم تکمیل شده است. 

موسوی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطار از بهمن ماه آغاز شده، ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای سفر با قطار در ایام نوروز مردم باید در همان روزهای اول پیش فروش نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

وی با اشاره به فروش بلیت در مسیرهای جدید راه آهن از جمله تهران- رشت و بالعکس  و رشت- مشهد  و بالعکس  گفت: مدت زمان سیر قطار در مسیر تهران- رشت با وجود حدود 10 ایستگاه 5 ساعت و مدت زمان سیر در مسیر رشت- مشهد 15 ساعت است و در حال حاضر امکان خرید بلیت این دو مسیر برای ایام نوروز وجود دارد.

موسوی گفت: در حال حاضر در مسیر  رشت- مشهد وبالعکس در هفته یک قطار تردد می‌کند که با افزایش تقاضا تردد قطار در این مسیر افزایش می‌یابد.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه  استقبال بسیار چشم گیری از مسیر رشت- مشهد شده است، گفت: قیمت بلیت مسیر تهران- رشت حدود 50 هزار تومان است و فعلا این مسیر مسافران محلی را جذب کرده است و به زودی بسته‌های سفرهای بهاری و تابستانی با قطار به رشت تهیه می‌شود که توجه سایر مسافران هم به سفر با قطار جلب شود.

موسوی با اشاره به فعال بودن قطارهای گردشگری در ایام نوروز اظهار داشت: قطار گردشگری تهران- سوادکوه به صورت روزانه، قطار گردشگری تبریز- جلفا یک روز در میان،‌ قطار گردشگری اراک به صورت یک روز در میان و قطار گردشگری لرستان در ایام نوروز فعال هستند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز