خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌های ICT بیشترین ضربه را از تحریم‌ها دیدند/ لزوم نقشه راه مشترک سه وزارتخانه برای عبور از چالش‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۹۳۸

طلایی گفت:همانطور که اخیرا شاهد بودیم شرکت اپل دسترسی ایرانی‌ها را به خصوص در اپلیکیشن‌های مالی به بهانه تحریم‌ها محدود کرد. تحریم‌ها عملاً سرویس‌دهی بیشتر شرکت‌هایی که در بستر آی‌سی‌تی فعال هستند را محدود کرده است.

محمدرضا طلایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت این صنعت در سال 97 گفت: تصمیماتی که دولت در حوزه‌های مختلف گرفت و قوانین مختلفی که ابداع کرد سبب شد اکثر فعالین اقتصادی کشور دچار مشکل شوند که فعالان حوزه آی‌تی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

طلایی ادامه داد: تصمیمات ارزی و قوانین گمرکی بیشترین ضربه را در این حوزه به شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع هایتک وارد کرد ضمن آنکه عدم وجود نقشه راه برای توسعه فناوری اطلاعات کشور از دیگر چالش‌های سال 97 بوده است.

وی در خصوص تاثیرگذاری تحریم‌ها گفت:‌ حوزه آی‌تی به دلیل داشتن فناوری هایتک و به‌روز دنیا تاثیرگذاری زیادی از تحریم‌ها داشت. به طوری که کشورهایی که در حوزه انتقال فناوری و آموزش با ما قرارداد همکاری داشتند به بهانه تحریم‌ها تمام فعالیت خود را تعلیق کردند و همانطور که اخیرا شاهد بودیم شرکت اپل دسترسی ایرانی‌ها را به خصوص در اپلیکیشن‌های مالی به بهانه تحریم‌ها محدود کرد. تحریم‌ها عملاً سرویس‌دهی بیشتر شرکت‌هایی که در بستر آی‌سی‌تی فعال هستند را محدود کرده است.

طلایی در خصوص سال 98 و وضعیت این صنف گفت: ما اگر می‌خواهیم از این سال سخت و پرچالش عبور کنیم باید سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد، ارتباطات و صمت یک نقشه راه مشترک برنامه‌ریزی کنند و پیشنهاد تشکل‌ها و بخش خصوصی را اجرایی کنند. در دنیای امروز آی‌سی‌تی موتور محرک اقتصاد کشورها است و عدم توجه به این حوزه باعث ضربه خوردن اقتصاد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز