خبرگزاری کار ایران

دیواندری:

کشورهایی که می‌خواهند همه کارهای خوب را انجام دهند، نمی‌خواهند کاری انجام دهند/ تعریف استراتژی ملی بستر موفقیت است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۷۶

دیواندری گفت: کشورهایی که می‌خواهند همه کارهای خود را انجام دهند در و اقع می‌خواهند کاری انجام ندهند در بنگاه‌ها هم همین طور است نمی‌توان تمام مشتریان را راضی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی دیواندری، رئیس پنجمین همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک با تاکید بر اهمیت استراتژی گفت: داشتن استراتژی موانع کسب و کار را برطرف و رشد پایدار را به دنبال دارد. استراتژی بنگاه‌ها و کسب و کارها در ارتباط نزدیک با رشد پایدار است. وقتی که انتقاد می‌شود اهداف ما مشخص نیست این به معنای آن است که ما خلا استراتژی داریم بنابراین داشتن استراتژی ملی به کسب و کارها اجازه می‌دهد از آن تبعیت کنند تا حرکت پراکنده بنگاه‌ها حداقل شود.

وی ادامه داد: کشورهایی که می‌خواهند همه کارهای خوب را انجام دهند در و اقع می‌خواهند کاری انجام ندهند در بنگاه‌ها هم همین طور است نمی‌توان تمام مشتریان را راضی کرد باید اهداف خود را به دقت تعیین کنیم در سطح ملی نیز باید اهداف مهم‌تر در اولویت قرار بگیرند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به شاخص‌های عملکرد ملی گفت: در این زمینه سه فاکتور رشد و توسعه، عمومیت منافع، ثروت بین نسلی و 12 زیرشاخص آن تعیین کننده هستند و کشورها بر اساس آن سنجیده و رتبه‌بندی می‌شوند. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها نمره ما 4.8 از 7 بود که جای بهبود دارد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به نتایج بهتر لازم است که منابع ملی در کسب و کارها به سمت فعالیت‌های ارزش آفرین حرکت کنند.

دیواندری با بیان نمونه‌هایی از کشورهایی که استراتژی ملی تعریف کرده‌اند گفت: لهستان برای خود مدرن کردن لهستان، رقابت‌پذیری مناطق و در نهایت رقابت‌پذیری کل کشور را به عنوان استراتژی ملی تعریف کرد در حالی که آفریقای جنوبی در راستای کسب و کارهای کوچک و توانمندسازی استارت‌آپ‌ها و ارتقای مسئولیت پذیری آنها حرکت کرد.

وی افزود: کشور سوریه به رغم جنگ استراتژی ملی خود را در ارتقای سطح زنان روستایی تعریف کرد کشور سوئد نیز جذابیت منطقه‌ای را با سه هدف دسترسی به رشد بیکاری پایین در اروپا، رسیدن به اهداف زیست‌محیطی و کاهش نابرابری‌های جنسیتی به عنوان استراتژی ملی تعریف کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همه این موارد نشان دهنده اهمیت و جایگاه استراتژی ملی است شواهد و بررسی‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که هر کشوری که برای خود استراتژی ملی تعریف کرده است به موفقیت هم می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز