خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر حمل و نقل هند:

باید از تحریم‌های ایران فاصله بگیریم و بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم/ ریل حلقه مفقوده در مسیر ترانزیت ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۱۴

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری در ایران متعهد هستیم، گفت: باید بتوانیم تحریم‌های ایران را دور بزنیم تا سرمایه‌گذاری در این منطقه برای سرمایه‌گذاری سودآور باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کوپال کریشنا در همایش بین المللی توسعه چابهار که با حضور 115 مقام داخلی و خارجی و جمعی از سرمایه‌گذاران خارجی در حال برگزاری است با بیان اینکه کشورهای منطقه از هزاره‌های قبل باهم مشارکت داشته‌اند، گفت: اشتراکات ما از لحاظ فرهنگی بسیار زیاد است و ایران، هند و کشورهای منطقه همکاری‌های مفیدی از گذشته داشته‌اند.

وی افزود: ما با بین النهرین همواره درحال همکاری و تجارت بوده‌ایم و بخش اعظم تجارت هند از این منطقه انجام می‌شد، گفت: ‌ارتباطات فرهنگی بین دو کشور غیرقابل چشم‌پوشی است لباسی که امروز آن را بر تن دارم پارچه آن را از ایران خریده‌ام و این نشان می‌دهد که همکاری بین کشورها غیرقابل انکار است.

کریشنا با تاکید بر اینکه در موضوعات بندری هم باید همکاری‌ها توسعه پیدا کنند، اظهار داشت: روز گذشته هیئت هندی از بندر چابهار بازدید داشته‌ایم هکتارها زمین در این منطقه وجود دارد که بتوانیم با استفاده از آنها فعالیت‌های بندری و دریایی را توسعه دهیم.

وی افزود: این فرصت وجود دارد که با استفاده از توسعه بندر چابهار فعالیت‌های هند در این منطقه را گسترش بخشیم به همین دلیل آنچه از هند به افغانستان صادر می‌شود می‌توانیم از چابهار عبور دهیم که این مسیر باصرفه اقتصادی می‌تواند به رشد اقتصادی ما هم کمک کند.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند با تاکید بر اینکه ما در چابهار سهیم هستیم، اظهار داشت: اولین محموله از کشور افغانستان به سمت بمبئی از طریق چابهار صادر شد و این همایش نقطه عطفی در تاریخ محسوب می‌شود که باعث افزایش همکاری‌های اقتصادی بین کشورها خواهد شد.

کریشنا با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده این همکاری‌ها ارتباط ریلی است، گفت: اگر حمل و نقل ریلی هم تامین شود ارتباط با کشورهای منطقه و سی آی اس به سطح بالایی می‌رسد بنابراین هر چه زودتر مسیر ریلی و زیرساخت‌های ریلی در این منطقه تکمیل شود.

کریشنا ادامه داد: قطعا احداث زیرساخت‌های ریلی در ایران میلیون‌ها دلار هزینه خواهد داشت که ما از سرمایه‌گذاران درخواست داریم بر روی این فعالیت‌ها متمرکز باشند.

وی با بیان اینکه باری که از بندر چابهار می‌رسد باید بتواند با کارآیی و سرعت مناسبی در داخل خشکی حمل شود، اظهار داشت: مسیر ریلی یکی از مهمترین زنجیره‌های ارتباطی در این کریدور است و برای ما ارتباط ریلی بین چابهار و زاهدان بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: با استفاده از مسیر ریلی می‌توانیم ارتباط‌های بسیار خوبی در ترانزیت داشته باشیم هر چند برای سرمایه‌گذاری در این منطقه دیر شروع کرده‌ایم اما مسیر ما درست است و همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند با اشاره به تحریم‌ها در ایران گفت: باید از تحریم‌هایی که بر روی ایران اعمال شده فاصله بگیریم و این تحریم‌ها را دور بزنیم تا سرمایه‌گذاری در این منطقه برای مردم کشورها سودآور باشد. این تعهدی است که با عنوان یکی از کشورهای طرف توافقنامه چابهار آن را انجام داده‌ایم و سرمایه‌گذاری در این منطقه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز