خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی اعلام کرد:

ادامه واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۲۰۳

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا زمان متعادل شدن قیمت‌ها، هیچ‌گونه محدودیتی برای واردات گوشت به کشور وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارزی و قاچاق دام زنده از مرزهای غربی و شرقی کشور، افزایش قیمت گوشت قرمز اتفاق افتاد که با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ۲۴ درصدی حجم واردات امیدواریم قیمت این کالا به تعادل برسد.

وی افزود: در حال حاضر گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی، ارزش تولید غذا در کشور را سالانه ۸۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: برای این میزان تولید، سالانه ۱۰ میلیارد دلار نهاده های کشاورزی وارد کشور شده و حدود ۶ میلیارد دلار نیز صادرات داریم.

حجتی با اشاره به طرح های هشت گانه افزایش تولید محصولات راهبردی در بخش کشاورزی گفت:طرح ۱۰ ساله خوداتکایی ۷۰ درصدی در تولید روغن را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر تولید کلزا در کشور ۶ برابر افزایش یافته است، یکی از دستاوردهای بخش کشاورزی در سال های اخیر را افزایش تولید شکر و رسیدن به آستانه خودکفایی در این محصول عنوان کرد.

حجتی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح ۳۵۰ هزار هکتار در کشورهای قزاقستان، روسیه و آذربایجان قراردادهای بلندمدت برای کشت فراسرزمینی منعقد شده است.

در این نشست، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد همکاری برای تامین و توزیع مناسب تر محصولات اساسی غذایی کشور عنوان کرد و گفت: در مدیریت تامین و توزیع کالاهای اساسی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده به صورت توامان توجه داشت.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه های اطلاعاتی و الکترونیکی در توزیع محصولات اساسی موجب افزایش نظارت و کاهش هزینه ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز