خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آهنکاران ساختمان درب و پنجره سازی فلزی و جوشکاری:

نسبت به سال گذشته حداقل ۴۰ درصد کاهش درآمد داشته‌ایم/ هنوز کسی برای باطل کردن جواز خود مراجعه نکرده است/فرار مالیاتی نداریم/ با افزایش 20 درصدی مالیات کارگاه‌های بیشتری تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۲۹

رئیس اتحادیه آهنکاران ساختمان درب و پنجره سازی فلزی و جوشکاری گفت: اگر بخواهیم میزان فعالیت اعضای صنف خودمان را نسبت به همین موقع در سال گذشته بررسی کنیم حداقل ۴۰ درصد کاهش درآمد داشته‌ایم اما هنوز کسی برای باطل کردن جواز خود مراجعه نکرده است زیرا برای گرفتن آن هزینه‌های زیادی متحمل شده و این احتمال را می‌دهد که شاید در آینده وضعیت خوب شود اما در واقع هیچ فعالیتی نمی‌کند و کارگاه خود را بسته است.

محمدیوسف نام‌آور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت اتحادیه سازندگان درب و پنجره سازه‌های فلزی و جوشکاری گفت: امسال به دلیل رکود بیشتر کارگاه‌های ما تعطیل شده‌اند و اگر شما به شهرک‌های صنعتی و مراکزی که کارگاه‌های صنعتی وجود دارد مراجعه کنید کاملاً این امر محسوس است.

وی ادامه داد: در اتحادیه ما ۱۳ رشته وجود دارد که در بخش‌های ساختمان فلزی، اسکلت، سوله، در و پنجره، حفاظ‌ها، داربست و جوشکاری فعالیت می‌کنند. فعالیت ما ارتباط مستقیمی با ساخت و ساز مسکن دارد. علاوه بر اتحادیه ما ۲۵۰۰ شغل دیگر نیز با این وضعیت روبرو هستند به طور کلی از زمانی که رکود در ساخت‌وساز ایجاد شده است وضعیت صنف ما و شغل‌های مرتبط با این صنعت وخیم شده است. ما در حال حاضر ۲۰۰ هزار و ۲۰۰ عضو در تهران داریم.

رئیس اتحادیه آهنکاران ساختمان درب و پنجره سازی فلزی و جوشکاری تصریح کرد: اگر بخواهیم میزان فعالیت اعضای صنف خودمان را نسبت به همین موقع در سال گذشته بررسی کنیم حداقل ۴۰ درصد کاهش درآمد داشته‌ایم اما هنوز کسی برای باطل کردن جواز خود مراجعه نکرده است زیرا برای گرفتن آن هزینه‌های زیادی متحمل شده و این احتمال را می‌دهد که شاید در آینده وضعیت خوب شود اما در واقع هیچ فعالیتی نمی‌کند و کارگاه خود را بسته است. 

وی در خصوص افزایش مالیات ۲۰ درصدی اصناف در سال آینده که اکنون در قالب بودجه 98 در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است، گفت: متاسفانه نگاه آقایان از بالا به پایین است اگر در متن جامعه باشند و با فعالین حوزه ارتباط مستقیم داشته باشند می‌بینند که اتفاقی در کسب و کار ما صورت نگرفته و این افزایش مالیات اصلا منطقی نیست.

نام‌آور تصریح کرد: همه باید مالیات بدهند ما این را قبول داریم اما مالیات بر درآمد است یعنی کسی که به اندازه درآمد خود مالیات بپردازد سازمان مالیات می‌گوید باید دفاتر خود را ارائه بدهید وقتی آهنگری که شش کلاس سواد دارد چگونه دفتر مالیاتی را تنظیم کند برای همین معمولا توافقی کار حل می‌شود و هر سال چند درصد اضافه می‌شود، در سال جاری برای کمک به اصناف تنها ۵ درصد اضافه کردند در صورتی که این رکود امسال بیشتر شده است و حالا می‌خواهند سال آینده ۲۰ درصد اضافه کنند.

رئیس اتحادیه آهنکاران ساختمان درب و پنجره سازی فلزی و جوشکاری با اشاره به فرارهای مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی برخی اقشار گفت: کاسب فرار مالیاتی ندارد، آنها کار می‌کنند تا در قبال خدمت به مردم، روزی زن و بچه خود را درآورند و مالیات آن را نیز پرداخت می‌کنند. این عدد‌هایی که برای مالیات مطرح می‌شود این تفکر را به وجود می‌آورد که آقایان اصلا به دنبال دریافت مالیات نیستند بلکه یک مبلغی مطرح شده و به دنبال دریافت آن هستند.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت به همین گونه باشد شاهد تعطیل شدن بیشتر کارگاه‌ها خواهیم بود. الان کارگاهی که چهار نفر کارگر دارد، درب واحد خود را بسته است و یک شماره تلفن گذاشته تا اگر کسی کاری دارد به آن زنگ بزند و خودش به تنهایی کار می‌کند. از سوی دیگر وضعیت بیمه، سختگیری‌ها و جریمه‌ها باعث شده که دیگر تمایلی برای استخدام کارگر حرفه‌ای وجود نداشته باشد و اکثرا سعی می‌کنند به تنهایی و با کارگر روز مزد کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز