خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اتاق اصناف بیان کرد:

آمادگی اصناف برای توزیع اقلام شب عید/ به اجبار دولت نمایشگاه بهاره را برگزار می کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۴۴

صفایی اظهار داشت: با توجه به ذخایر استراتژیکی که از قبل مهیا شده مشکلی برای تامین و توزیع مایحتاج اصلی مردم در شب عید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد ایلنا در نشست خبری سخنگوی هیات رییسه اتاق اصناف ایران علیرضا صفایی با بیان آمادگی اصناف سراسر کشور برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم در استانه عید نوروز گفت: اصناف آخرین حلقه تولید و توزیع هستند و همواره توانسته‌اند نقش خود را به بهترین وجه ایفا کند ما سعی کردیم در توزیع کالا مشکلی بوجود نیاید هرچند در بعضی مواقع مانند اعتصاباتی که در حوزه حمل ونقل به وجود آمد باعث برخی مشکلات در تامین مواد اولیه و توزیع محصولات شد.

وی ادامه داد: با توجه به ذخایر استراتژیکی که از قبل مهیا شده مشکلی برای تامین و توزیع مایحتاج اصلی مردم در شب عید وجود ندارد.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه در خصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: اگر این نمایشگاه ها در زمینه عرضه کالا از سوی تولید کنندگان به مردم بدون واسطه باشد ما به آنها کمک می کنیم امسال نیز در این حوزه اتاق های اصناف سراسر کشور نقش اصلی را دارند و در شهرستانهای کوچک که امکان برگزاری نمایشگاه وجود ندارد واحدهای صنفی فروش فوق العاده خواهند داشت. در هر استان کمیته ای متشکل از نماینده اتاق و مدیران اجرایی تشکیل شده و بر این روند نظارت می کند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف همواره مخالف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بوده اما سیاست دولت این است که کالا ارزان‌تر از سوی تولید کنندگان به دست مردم برسند که البته ما مخالف آن نیستیم اما متاسفانه که شاهد یکسری دلال و گرفتن غرفه کالاها را حتی گران‌تر به دست مردم می‌رسانند و حتی برخی افراد که دارای پروانه کسب هستند غرفه را اجاره اما به دیگری واگذار می کنند .

صفایی در خصوص فروش فوق العاده اصناف گفت: این مدل فروش مبانی خاص خود را دارد یعنی فرد فاکتور خرید خود را به اتحادیه بدهد و اتحادیه نیز آن را راستی آزمایی کند که مثلا از 23 درصد سود فروش پوشاک واحد صنفی ده درصد آن را تخفیف داده است. واحدهای صنفی که دراین طرح مشارکت می کنند ملزم هستند که مجوز آن را در معرض دید عموم بگذارد زیرا برخی بهانه فروش فوق العاده اقدام به گرانفروشی می کنند .

صفایی با اشاره به بحث بازرسی اصناف گفت: ما در حد توان در این ایام نظارت خود را اعمال می‌کنیم اما برای هزاران بار است اعلام می‌کنیم که دولت هنوز حقوق بازرسین اصناف را نداده است .

در آخرین جلسه ای که سه ماه پیش سران اتاق با ریس جمهور داشتند آقای روحانی دستور دادند که 20 میلیارد تومان به اتاق جهت این امور پرداخت شود .

معاون اول و وزیر صنعت نیز بارها در پرداخت این پول تاکید داشتند مبلغ براساس قانون صنفی که در آن مشخص شده جریمه هایی که بازرسین از اصناف می کنند پس از واریز به خزانه دولت باید به اتاق برگردانده شود اما در این دورانی که همه به لحاظ بازرسی به اصناف خورده می گیرند سازمان برنامه از پرداخت آن خودداری می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز