خبرگزاری کار ایران

سید ابوتراب فاضل خبر داد:

اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۲۶

طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، در جریان بازدید حمید قاسمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با حضور امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب و دیگر مسئولان این شهرستان از خطوط تولید ذوب و نورد این مجتمع، سید ابوتراب فاضل از اجرایی‌شدن طرح جامع کاهش آلایندگی خبرداد و گفت: اولین اولویت برای ما در این مجتمع همزمان با تولید محصولات فولادی  اقدامات محیط زیستی بوده و با توجه به اهمیت و حسایت آن در دستور کار قرار گرفته است .

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب حفظ محیط زیست را وظیفه انسانی، اخلاقی و ملی برشمرد و افزود: همان ابتدای حضور در این مجتمع  تاکید بر تهیه طرح جامع کاهش آلایندگی با بررسی و توجه به تمامی ابعاد آن داشته‌ایم و پس از انجام مطالعات لازم، در کمترین زمان فاز اول آن اجرایی و در بازدید انجام شده برنامه‌های عملیاتی مشاهده شد.

ابوتراب فاضل، اقدام عملی طبق برنامه جامع را ضروری دانست و گفت: تمام تلاش‌مان را به‌کار خواهیم گرفت تا در راستای رسیدن به استانداردهای محیطی زیستی گام برداریم و به سوی صنعت سبز حرکت کنیم که در این راستا علاوه بر اقدامات ساختاری و پایه‌ای که در حال انجام است از مواد اولیه مناسب برای شارژ در کوره‌های ذوب اقدام کرده‌ایم و استفاده از قراضه را کاهش داده‌ایم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز در نشست بررسی اقدامات زیست‌محیطی مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: در بازدیدی که از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست مشاهده شد و گزارشی که ارائه شد بر خلاف سال‌های گذشته، اقدامات اصلاحی انجام شده قابل تقدیر است.

حمید قاسمی با مهم خواندن توجه ویژه واحدهای تولید به مسائل زیست محیطی افزود: با روند موجود در گذشته احتمال برخورد حقوقی زیاد بوده و امکان تعطیلی این واحد تولیدی نیز دور از ذهن نبود  ولی اقدامات انجام یافته و برنامه جامع کاهش آلایندگی این مجتمع که اجرایی شده مایه امیدواری و قابل تحسین  است .

وی با تاکید بر اخذ استانداردهای زیست‌محیطی توسط واحدهای تولیدی گفت: تمامی واحدهای تولیدی ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی هستند و برای رسیدن به استانداردهای لازم باید  تلاش کنند . در ادامه اقدامات خوب انجام شده، این مجتمع نیز باید برنامه‌های اصلاحی با زمانبندی دقیق و عملیاتی را ارائه کنند.

امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: با تغییرات مدیریتی انجام شده در حوزهای مختلف شاهد اقدامات موثر و خوبی بودیم و اقداماتی برای بهبود وضعیت تولید، شرایط زیست‌محیطی، محیط کارگری و حمل و نقل از جانب مدیرعامل این مجتمع بودیم .

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به وضعیت موجود افزود: با توجه به آرامش و ساماندهی انجام شده امیدواریم که در کوتاه‌مدت به اهداف تعیین شده از نظر افزایش تولید و ایجاد اشتغال دست یافته شود.

رفیعی مسائل محیط زیستی را حائز اهمیت دانست و خواست افکار عمومی و مطالبه مردمی را در این زمینه یادآور شد و از اقدامات انجام شده و عزم و اراده موجود برای کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب  قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز