خبرگزاری کار ایران

صادق فرامرزی مطرح کرد:

پین‌تک مرجعی در نقطه سقوط برای صعود

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۸۰۶

بنیانگذار پین‌تک تاکید کرد که قرار است دردهای استارت آپ‌ها را بشنویم، کنار شکست خورده‌‌ها بنشینیم و موارد را مستند کنیم.

به گزارش ایلنا، صادق فرامرزی بنیانگذار PAINTECH ‌گفت: شرکت‌ها و بیزنس‌هایی که رشد می‌کنند و یا در مرحله رشد هستند صاحب زیاد دارند! الان هم همین‌گونه است. ما شرکت و سازمان‌های مختلفی داریم که در واقع خودشان را پشت استارت آپ‌های رو به رشد می‌دانند ولی کافی است که این مرحله رشد تمام شود و مرحله سقوط برسد. درست مثل زندگی ما این‌گونه وقت‌ها کمتر کسی است که پیش‌ ما بنشیند و دست ما را بگیرد اما paintech و انستیتو paintech قرار است اینجا کنار آن سقوط کننده بنشیند. ما قرار است در نقطه سقوط ایده قرار بگیریم.

مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران خاطرنشان ساخت: در پین‌تک این نکته مطرح می‌شود که اگر ما جای آن استارت آپ در نقطه شکست بودیم  چه می‌کردیم؟ این راهکارها به مرور جمع شوند و می‌توانند مرجعی شوند برای اینکه در آینده بدانیم که برای حرکت از سقوط به صعود چه باید کرد؟

وی در اظهاراتی به مناسبت نشست فیناپ که با عنوان Paintech برگزار می شد گفت: قرار است ما دردهای استارت آپ‌ها را بشنویم. کنار بقیه که شکست خورده‌اند بنشینیم و در ادامه موارد را طبقه‌بندی و مستند کنیم. مطمئنم از داخل همان‌ها عوامل یپروزی بیرون می آید.

شرکت‌های استارت‌آپ که از آنها یاد می‌کنیم شرکت‌هایی هستند که عموما جوان هستند، ریسک بالایی می‌پذیرند سرعت و جرأت‌شان بالاست و خیلی بهتر از ما شرکت‌هایی هستند که سنگین جلو می‌روند اما اشتباهات‌شان نیز بالاست .

فرامرزی با بیان اینکه مفهوم PAINTECH به معنای درد فناوری را با الهام از سیب معروف استیو جابز که گاز زده شده گرفته، گفت: من تعریفی از آن سیب استیو جابز دارم آن را به همان هبوط و آمدن انسان از بهشت به زمین تعبیر می‌کنم. زمانی که دانستن، آرامش بهشت را به دردهای زمینی تبدیل کرد ما این سیب دانایی را گاز زدیم و اکنون باید در جزیره‌ای که فرود آمدیم دست و پا بزنیم و جلو برویم.

وی گفت: مالکیت PAINTECH برای هیچ شرکتی نیست. در واقع این واژه مفهومی است تا همیشه بتوانیم از آن استفاده کنیم. در حال حاضر در شرکت ایران‌کیش یک بخش ویژه در این‌باره با عنوان انستیتو پین‌تک راه‌اندازی شده و دوستانی که در چارچوب اهداف pAINTECH می‌گنجند می‌توانند حضور بیابند. اینجا می توانیم تا جایی‌که می‌شود به استارت آپ‌ها کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش ادامه داد: آن شرکت استارت‌آپی که می‌گوید من مشکل مالی پیدا کردم و شکست خوردم معلوم است که بیزینس مدل نمی‌دانسته و تنها بیزینس پلن را در نظر گرفته است. وقتی شما بیزینس پلن دارید اما بیزنس مدل ندارید نمی‌توانید کاری انجام دهید. این‌گونه مواقع شاید ما و استارت آپی‌ها بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و با همدیگر بلند شویم. قرار نیست ما کسی را از زمین بلند کنیم. قرار است با یکدیگر بلند شویم و فرصت‌های از دست رفته را دوباره احیا کنیم.

بنیانگذار پین‌تک ادامه داد: پین‌تک فقط سرمایه‌گذاری نیست. پین‌تک در نقطه سقوط ایده می‌نشیند و قرار است نقش خودش را بازی کند. فراوان می‌بینیم سمینارهایی که افراد از عوامل پیروزی خود صحبت می‌کنند. پین‌تک جایی است که درباره شکست حرف می‌زنیم اما قرار نیست درباره آن حسرت بخوریم بلکه می‌خواهیم از این مرحله عبور کنیم.

فرامرزی اظهارکرد: پین‌تک محدود به این منطقه انستیتو paintech ایران‌کیش نیست. دلم می‌خواهد آن را بزرگ کنیم چون به نظرم این بحث نقطه مغفول کسب و کارهاست هر صعودی سقوطی هم دارد ما قرار است استارت آپ‌ها را در نقطه سقوط هول دهیم تا دوباره به قله برسند بنابراین ما باید بشنویم دردهای فناوری را و از دل سوزاندن‌های بی‌عمل دست برداریم.

وی گفت: امیدوارم این مفهوم یک‌بار هم از ایران ما در جایی ثبت شود و روزی همه جا از فواید پین‌تک سخن بگوییم و افتخار آن برای همه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز