خبرگزاری کار ایران

با حضور کلانتری و آذری‌جهرمی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه اجرای پروژه تشخیص زودهنگام در پارک ملی گلستان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۹۵

تفاهم‌‌نامه اجرای پروژه تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی در پارک ملی گلستان برای نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم‌‌انداز بیست ساله در پایش محیط زیست و حفاظت از جنگل‌‌‌ها، مراتع و تنوع زیستی، به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم‌‌نامه سه‌‌‌جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث با بیان اینکه محیط زیست کشور بیش از ۱۲۰ شهید و ۷۰۰ زخمی داشته است، گفت: پارک‌‌‌های ملی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده‌‌‌‌اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل‌‌‌های آینده ما از این منابع طبیعی بهره‌‌مند شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی از قبیل آتش‌‌سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا به‌‌زودی با امضای تفاهم ‌‌امه میان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع و بهره برداری خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: آذری جهرمی جوانی است که به ما انرژی می‌‌دهد و در این کار خودش پیشقدم شد.

کلانتری با اشاره به وجود ۲۵ پارک ملی در سطح کشور اظهار داشت: دستاوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می‌‌آید و اجرای پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار طبیعی از قبیل آتش‌‌سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌‌های نوین و اینترنت اشیا در پهنه پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم انعقاد تفاهم‌‌نامه سه‌‌جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث تصریح کرد: این پروژه هم یکی از طرح‌‌های آزمایشی ما برای اجرای پایلوت در پارک ملی گلستان است تا در صورت موفقیت در تمام کشور اجرایی شود.این پروژه طی ۹ ماه آینده به بهره‌‌برداری می‌‌رسد.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه از بخش خصوصی و استارت‌‌آپ‌‌ها کمک خواهیم گرفت.

بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی گلستان

عیسی کلانتری به همراه معاون محیط زیست طبیعی این سازمان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان و همراهان از زیستگاه‌‌های غنی پارک ملی از جمله میرزابایلو و آلمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند حفاظت نوین در پارک ملی قرار گرفت.

کلانتری در بازدید از پارک ملی گلستان خاطرنشان کرد: بررسی پروژه‌‌های لازم‌‌الاجرا در پارک ملی گلستان برای حفاظت بهتر از این سرمایه ملی باید در دستورکار قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله این اقدامات حفاظت بیشتر از دشت میرزابایلو با استفاده از فنس کشی، تجهیز کردن محیط‌‌بانی‌‌ها به امکانات پیشرفته حفاطتی از جمله پهپاد و موتورهای تندرو و استفاده از دوربین‌‌های مادون قرمز و دید در شب برای شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.

وی اضافه کرد: امروز فناوری می‌‌تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری از وقوع آتش‌‌سوزی در پارک ملی گلستان با خبر شویم و در کوتاه‌‌ترین زمان اطلاع‌‌رسانی و اطفای حریق انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز