خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سناریوی تلخ و تکراری فیلترینگ گریبانگیر کسب‌و‌کارهای نوپا

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۷۱

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی فیلترینگ اینستاگرام را اتفاق تلخی برای فعالان این شبکه اجتماعی دانست و گفت: ماجرای تلخ فیلترینگ تلگرام بار دیگر فعالان کسب و کار‌های اینترنتی را تهدید می‌کند.

رضا الفت‌نسب در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه فیلترینگ بر فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپا تاثیر منفی دارد، اظهار کرد: فعالان این عرصه تکلیف مشخصی ندارند و هرگاه به سوی پلتفورم اینترنتی کشیده می‌شوند بعد از مدتی دسترسی به آن پلتفورم توسط مسئولان مسدود می‌شود.

وی افزود: فعالان کسب‌و کار‌های اینترنتی تا پیش از این برای معرفی خدمات و محصولات خود به کاربران ، از تلگرام استفاده می‌کردند که چند ماه پیش این شبکه اجتماعی فیلتر شد و حالا زمزمه‌های مسدودسازی اینستاگرام به گوشی می‌رسد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی ، اگر قرار بر این است که شبکه‌های اجتماعی محبوب در کشور فیلتر شوند ، قبل از فراگیر شدن در جامعه، اقدام به این کار شود تا کاربران و کسب‌و‌کار‌های نوپا از این اتفاق آسیب نبینند. 

الفت نسب ادامه داد: اینستاگرام همیشه از نظر بخشی از حاکمیت، شبکه اجتماعی مضری تلقی ‌شده و از سوی بخش دیگر حاکمیت بستر مناسبی عنوان شده است که دود این اختلافات و تضاد‌ها تنها به چشم کاربران و کسب‌وکار‌های اینترنتی می‌رود.

دبیر انجمن کسب‌و کارهای اینترنتی با بیان اینکه هیچ مرجعی برای نظارت بر فعالیت کسب‌وکار‌های اینستاگرامی تعیین نشده است، اظهار کرد: در  حال حاضر بعضی از کسب‌وکارهای فعال بر بستر اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کنند و این معضل می‌تواند با نظارت بر فعالان این عرصه به طور کامل برطرف شود.

وی افزود: البته بیشتر کسب و کار‌های اینستاگرامی فعالیت مناسبی دارند و تا به حال کاربران را از خدمات خود راضی نگه داشته‌اند که می‌توان با نظارت صحیح بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

االفت‌نسب ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان این بخش به دنبال ثبت و رسمی کردن فعالیت خود هستند؛ اما متاسفانه این بستر محیا نیست و به همین علت بعضی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده و از کاربران کلاه‌برداری می‌کنند.

وی  با بیان اینکه تعداد کسب‌وکارهای فعال بربستر اینستاگرام مشخص نیست، اظهار کرد: کاربران برای دریافت خدمات از کسب‌و‌کار‌های اینستاگرامی در برزخ هستند و به عنوان مثال اگر کسی بخواهد کالایی را از فروشگاه اینترنتی فعال در اینستاگرام خریداری کند، باید به آن اعتماد کرده، پول آن را پرداخت کند و منتظر بماند و ببیند آیا کالا به دستش می‌رسد یا خیر؟

دبیر انجمن کسب‌و‌کارهای اینترنتی با اشاره به اینکه بخشی از محتوای اینستاگرام مجرمانه است، گفت: این موضوع دلیل بر آن نمی‌شود که کل این شبکه از دسترس خارج و ماجرای فیلترینگ تلگرام بار دیگر تکرار شود و امیدوارم مسئولان برای بخش اندکی از اینستاگرام که دارای محتوای مجرمانه است راهی به جز فیلترینگ پیدا کنند.

الفت‌نسب افزود: فیلترینگ اینستاگرام نمی‌تواند فعالیت کاربران را در این شبکه اجتماعی محدود کند و بدون شک این‌کار باعث افزایش استفاده از فیلترشکن‌ها در بین کاربران ایرانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز