خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در دیدار با عبدالمهدی مطرح کرد:

آمادگی کامل ایران برای تامین برق عراق

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۹۸

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، گفت: عراق آماده همکاری با ایران برای رسیدن به راه حل‌های مناسب جهت توسعه روابط در حوزه برق است.

به گزارش ایلنا، عادل عبدالمهدی در این دیدار که 'لوی الخطیب' وزیر برق عراق و 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند، گفت: عراق آماده همکاری با ایران برای رسیدن به راه حل‌های مناسب جهت توسعه روابط در حوزه برق است.

وی با تقدیر و تشکر از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین نیاز برقی عراق، گفت: عراق در حوزه نیروی برق آماده است برای موفقیت مذاکرات بین مسئولان و کارشناسان دو کشور جهت برداشتن موانع به منظور پیشبرد اقدامات اجرایی و دستیابی به راه حل‌های مناسب در این حوزه همکاری لازم را نشان دهد.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، پیام تبریک حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی را به وی ابلاغ کرد.

اردکانیان گفت: ایران آمادگی کامل برای تامین برق عراق، احداث و بازسازی نیروگاه‌های تولید برق، کمک به توسعه فناوری‌های لازم در این بخش و آموزش نیروی انسانی دارد.

وی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کار براساس یک زمان‌بندی مشخص برای کاستن از هدررفت برق و در عین حال افزایش تولید برق این کشور و ارتباط مستقیم بین شبکه‌های برق دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز