خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران:

مجبوریم از منابع آب‌های نامتعارف برای تامین آب استفاده کنیم / سدهای بتنی نیاز به ترمیم دارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۹۹

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران با بیان اینکه از 172 سد بزرگ در ایران 40 درصد آنها سدهای بتنی هستند گفت: عمر برخی از این سازه‌ها به بیش از 40 سال رسیده و نیاز به ترمیم دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد حاج‌رسولی‌ها در کنفرانس ملی بتن و زلزله با بیان اینکه در کشور ما هم همانند اکثر کشورهای در حال توسعه محور اصلی برای احداث زیرساخت‌ها آب، بتن، مصالح و تجهیزات به روز است گفت: بتن می‌تواند در افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب با توجه به تغییر شرایط اقلیمی کشور اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و کاهش نزولات و بارندگی‌ها با موضوع تامین آب و انتقال آن به مناطق کم‌آب مواجه هستیم و باید اقدامات پیشگیرانه نسبت به کمبود منابع آبی در برخی از مناطق انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران با بیان اینکه سازه‌های بتنی نقش قابل توجهی در نگهداری آب دارند گفت: خوشبختانه در کشورمان میزان تولید بتن افزایش یافته است و سالانه به ازای هر نفر یک تن بتن تولید می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در حال حاضر 172 سد بزرگ مخزنی در کشور ما وجود دارد گفت: 40 درصد تعداد سدهایی که به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند از نوع سدهای بتنی هستند که 23 درصد از این رقم از سدهای مخزنی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: حجم مخازن این سدها به 150 میلیارد متر مکعب می‌رسد و سه تا چهار درصد مصالح مرتبط به بدنه این سدها بتن است که این رقم چیزی حدود 13 میلیارد مترمکعب بتن در سد برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران با بیان اینکه خوشبختانه ساختگاه‌های سدی به سمت سدهای بتنی در حال افزایش هستند گفت: شش الی پنج درصد سدهای بتنی از نوع بتن RCC هستند که کیفیت آنها نسبت به انواع دیگر بسیار بالاتر است و از همین رو 50 درصد سدهایی که در حال ساخت هستند از این نوع بتن در ساخت آنها استفاده شده است.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: عمر سازه‌های بتنی در ایران از جمله سدها به 30 الی 40 سال رسیده است که نیاز به عملیات ترمیمی دارند.

وی همچنین با اشاره به تامین آب در بعضی از مناطق کشور گفت: در دهه 90 مجبور هستیم که برای تامین آب از آب‌های نامتعارف از جمله پساب‌ها و انتقال آب دریا استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز