خبرگزاری کار ایران

استقبال پیشکسوت استقلال از تعاونی شدن سرخابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۴۵

پیشنهاد تشکیل شرکت های تعاونی پرسپولیس و استقلال واگذاری برند این دو باشگاه به تعاونی های پرسپولیس و تعاونی استقلال منطقی ترین و بهترین شیوه واگذاری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق تعاون ایران، سید محمد کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و عضو هیات موسس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها و مشاور باشگاه‌های اتحادیه با حضور در اتاق تعاون از پیشنهاد پارلمان تعاون کشور برای سازماندهی، تامین مالی و حل مشکلات این تیم‌ها استقبال کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اتاق تعاون داوطلب خرید باشگاه نیست بلکه با تشکیل ساختار تعاونی با سهامداری جمعیت چند میلیونی به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند.

اولیایی که از پیشکسوتان فوتبال کشور است، با اشاره به پیشینه واگذاری این دو باشگاه بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب برای جلوگیری از بعضی سوءاستفاده‌ها مصوبه‌ای داشت که باشگاه‌های ورزشی دولتی شوند، در نتیجه این دو باشگاه دولتی شدند اما مطابق دستور امام خمینی (ره)، مصوبات شورای عالی انقلاب باید در مجلس تبدیل به قانون شود اما این مصوبه به مجلس نرفت و قانون نشد و بنده این دو باشگاه پرسپولیس و استقلال  را از اصل دولتی نمی‌دانم.

اولیایی اذعان داشت:  این نکته حائز اهمیت است که دولت‌ها مجریان خوبی در حوزه ورزش نبوده علاوه بر آن باشگاه داران موفقی هم نیستند اما جاذبه این دو باشگاه اقتضا نمی‌کرد که دولت‌ها با توجه به شرایط از مدیریت آن‌ها خارج شوند.

به گفته این پیشکسوت فوتبال، تاکنون چند بار برای واگذاری این باشگاه‌ها اقدام شده و افرادی هم پیش قدم شدند که اکثرا هم از پیشکسوتان و علاقمندان بودند اما باید در نظر داشت که فروش این باشگاه‌ها با طرفداران و علاقمندان بیشمار، به فرد جایز نیست چرا که عشق و علاقه به این باشگاه‌ها را نمی‌توان به یک فرد فروخت.

وی گفت: با این وصف بهترین شیوه سازماندهی و مدیریت باشگاه‌ها را می‌توان از طریق تعاونی‌ها عنوان کرد چرا که آحاد مردم می‌توانند در آن شریک شوند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: تشکیل ساختار تعاونی با جمعیت چند میلیونی بهترین طریق برای واگذاری دو باشگاه محبوب پرسپولیس و استقلال است.

وی یادآور شد: اغلب باشگاه‌های بزرگ دنیا نظیر بارسلونا و هامبورگ به صورت تعاونی اداره می‌شوند و مجمع سهامداران هیات مدیره را معرفی می‌کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه اسقلال اظهار کرد: باشگاه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند در ۶۰ رشته ورزشی فعالیت کنند می‌توانند بر گردشگری ورزشی نیز تمرکز کنند کاری که تمام باشگاه‌های دنیا انجام می‌دهند.

اولیایی افزود: در دنیای امروز اقتصاد ورزش، وابسته به گردشگری ورزشی است و باشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بر هواداران، آن‌ها را همراه خود به شهرها و کشورهایی که تیم بازی می‌کند، می‌برند اما در کشور ما باشگاه‌های مذکور بیشتر بر فوتبال آنهم فوتبال مردان تمرکز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز