خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

گسترش تجارت تهاتری با هند/ تاسیس فعالیت بانک ایرانی در دهلی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۰۲

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد: علاوه بر یوکوبانک که رابط بانکی دو کشور است، به زودی یک بانک خصوصی ایرانی نیز فعالیت خود را در دهلی آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید مجتبی موسویان در همایش هند فراسوی تحریم‌‌ها که در اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، با تشکر از اتاق بازرگانی برای برگزاری چنین همایشی گفت: من امیدوارم با استفاده از تجربیات اتاق که نماینده بخش خصوصی است، بتوانیم روابط ایران و هند را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ایران در نقشه جغرافیا ۱۵ همسایه دارد اما هند نیز با فاصله هزار کیلومتری که از چابهار تا گجرات وجود دارد و نزدیکی اجتماعی و فرهنگی دو کشور می‌‌تواند به عنوان همسایه ۱۶ محسوب شود.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اثرگذاری هند در اقتصاد جهانی اظهار داشت: این کشور یک اقتصاد نوظهور و اعضای مهم بریکس محسوب می‌‌شود که یک رشد اقتصادی خوبی را در چند سال اخیر داشته و به این روند در حال حاضر ادامه می‌‌دهد. اینکه دو قدرت نوظهور اقتصادی یعنی هند و روسیه در نزدیکی‌‌های کشور ما هستند یک امتیاز خوب محسوب می‌‌شود.

موسویان با اشاره به حجم تجارت دو کشور تصریح کرد: در حال حاضر هند یکی از تامین‌‌کنندگان مواد غذایی ایران است و بعد از چین و امارات، سومین شریک تجاری ما محسوب می‌‌شود. در اهمیت تجارت ایران و هند همین بس که عمده برنج و جای ایران از سوی این کشور تامین می‌‌شود و یکی از خریداران اصلی محصولات پتروشیمی ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که همانطور که ما به آسانی از تاجران هندی برای شرکت در مناقصه خرید برنج دعوت می‌‌‌کنیم، شرکت‌‌های پتروشیمی ایران نیز با همان سادگی بتوانند در مناقصه‌‌های هند حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت افزود: حضور در نمایشگاه‌‌‌ها و برگزاری چنین همایش‌‌‌هایی می‌‌تواند به تجارت دو کشور کمک کند. یکی از بهترین روابط بانکی را ما در چند سال اخیر با هند داشتیم. این کشور همواره به بهترین وجه توانسته فعالیت‌‌‌های مالی را مدیریت کند.

موسویان با بیان اینکه تلاش دولت هند باعث شد که این کشور بتواند برای خرید نفت معافیت ۱۸۰ روزه بگیرد، خاطرنشان کرد: مطمئن هستم بعد از این مدت نیز این کشور برنامه جدیدی برای خرید نفت خواهد داشت و به نوعی حساب روپیه ایران را شارژ خواهد کرد. علاوه بر یوکوبانک که رابط بانکی دو کشور است، به زودی یک بانک خصوصی ایرانی نیز فعالیت خود را در دهلی آغاز خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه در بحث صدور ویزا در تسهیل روادید امیدواریم که سرعت بیشتری بگیرد، ابراز داشت: هر چقدر این مسئله آسانتر باشد حجم فعالیت تاجران نیز بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت عظیمی بین ایران و هند در تجارت تهاتری وجود دارد. ما در سازمان توسعه و تجارت در حال حاضر این مکانیزم را برای برخی از کشورها در حال پایه‌‌ریزی هستیم و هند نیز یکی از همان کشورها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز