خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

دفاتر ICT باید به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۴۱

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام لغو پروانه 500 دفتر پیشخوان بدون فعالیت، گفت: سازمان‌های خدمت‌رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس‌های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی کنند.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح جوشقانی درباره آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان گفت: بر اساس اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده است که با بررسی های انجام شده تعداد بسیاری از پروانههای صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده که بر همین اساس بالغ بر 500 پروانه لغو شد.
 
وی راه اندازی دفتر و ارائه سرویس را دو مشکل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود: سازمانهای خدمترسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویسهای خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین زمینه کارگروهی در استان ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.
 
فلاح با بیان اینکه پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم ارائه میشود و با تجهیز سیستمها نظارت نیز به صورت برخط صورت میگیرد، اظهار کرد: در مجموع حدود 13 هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT  در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویسها، دفاتر  ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.
 
تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفنهمراه در کشور
 
رییس سازمان رگولاتوری همچنین در مورد آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در کشور با بیان اینکه در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای کشور تحت پوشش قرار داشت، گفت: در دولت دوازدهم و ظرف چند ماه تمام شهرهای کشور به پوشش نسل 3 و 4 تلفن همراه مجهز شدند که هم اکنون نیز نسبت به سال گذشته این پوشش در شهرهای کشور کامل شده است.
 
فلاح در مورد وضعیت جادههای کشور از نظر پوشش اینترنت تلفنهمراه گفت: حدود 75 هزار کیلومتر از جادههای کشور تحت پوشش نسل 2 تلفنهمراه هستند. ضمن اینکه پوشش نسل 3 و 4 تلفن همراه نیز در بیش از 55 هزار کیلومتر از جادههای کشور برقرار شده است و در تلاش هستیم این پوشش را در جادههای فرعی کامل کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش  اینترنت تلفنهمراه در روستاهای کشور نیز خاطر نشان کرد: با پایشی که سازمان تنظیم مقررات در سال 95 انجام داد تمام اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباطی روستاها تهیه شد و در اختیار مجریان طرح USO  قرار گرفت و با استفاده همین اطلاعات و همکاری اپراتورهایتلفنهمراه در حال رفع مشکلات ارتباطی روستاها هستیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز