خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

استقلال ایران خوشایند آمریکا نیست/ ماموریت 4 دستگاه مسکنی وزارت شهرسازی برای اتمام هرچه سریعتر مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۲۷

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زلزله شب گذشته کرمانشاه خسارات جدی به مردم وارد نیامده است گفت: به چهار دستگاه مسکنی وزارت راه و شهرسازی ماموریت داده‌ام که اتمام پروژه مسکن مهر را در اولویت قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه باید بتوانیم به معنای واقعی کلمه از ظرفیت‌های لجستیکی و حمل و نقل‌های ترکیبی استفاده کنیم، گفت: باید بتوانیم حمل و نقل ترکیبی اعم از خطوط کشتیرانی، جاده‌ای، هوایی و ریلی را توسعه دهیم تا سهم ایران در ترانزیت بین‌المللی افزایش یابد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بندری در جنوب و شمال اظهار داشت: اخیراً ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی در چابهار، بندر شهید رجایی، بندر امیرآباد و بندر کاسپین در حال افزایش است و  توسعه حمل و نقل دریایی و بنادر از این نقطه آغاز شده است.

اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های لجستیکی و حمل و نقلی و فعالان بخش خصوصی باید اهتمام داشته باشند تا بتوانیم سهم ترانزیت ایران را افزایش دهیم اظهار داشت: خوشبختانه افزایش سهم ترانزیت از آرزو به عمل تبدیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح ظرفیت‌های جدید در بندر چابهار وسایر بنادر شمالی و جنوبی می‌توان شاهد آغاز توسعه در زیرساخت‌های صنعت دریایی باشیم گفت: به طور قطع هم بنادر در توسعه شهرها و هم شهرها در افزایش ظرفیت بنادر می‌توانند موثر باشند بنابراین در شورای عالی شهرسازی سیاست شهرسازی ریل‌پایه و اتصال بنادر به خطوط ریلی در اولویت قرار گرفته است و از این طریق شهرها می‌توانند در گسترش حمل و نقل ترکیبی بسیار موثر باشند.

اسلامی همچنین با اشاره به آمادگی صنعت دریایی و بنادر کشور برای مقابله با تحریم گفت: در این دوره از تحریم‌ها دیگر بحث اتم و سیاست‌های منطقه‌ای مطرح نیست. ایران خون‌بهای سنگینی برای استقلال، آزادی و جمهوریت اسلامی خود ایثار کرده است تا بتوانیم بستر  رشد منافع ملی و توسعه را ایجاد کنیم که این موضوع خوشایند استکبار نیست و به همین دلیل به دنبال ایجاد شرایط تحریم و ایجاد محدودیت‌ها برای کشورمان است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اما در این میان نکته مهم این است که ایران به لحاظ داشتن نیروی انسانی یک کشور بسیار ثروتمند است و جوانان ایرانی نه تنها برای جغرافیای خود بلکه برای کشورهای منطقه هم می‌توانند خودکفایی به ارمغان بیاورند و می‌توانیم با منابع مردم و با استفاده از ظرفیت مردم کشور را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم.

اسلامی همچنین با اشاره به استفاده از توان استانداران برای اتمام پروژه مسکن مهر در شهرها و استان‌های مختلف اظهار داشت: مسکن مهر در هریک از شهرها و استان‌ها مشکل و مسائل منحصر به فرد خود را دارد و اینگونه نیست که با یک نسخه بتوان مشکل تمام پروژه‌های مسکن مهر را حل کرد. پروژه مسکن مهر ترکیبی از مسائل و مشکلات است که باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع این مشکل استفاده کرد که یکی از آن ظرفیت استانداران خواهد بود.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه مسکن مهر از ظرفیت استانداری‌ها استفاده می‌کنیم. معتقدم چهار دستگاه شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن، شرکت ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری باید به مسئولیت‌های خود در اتمام پروژه مسکن مهر اهتمام ویژه داشته باشند و از آنها خواسته شده که مسکن مهر را در اولویت قرار دهند.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی در زلزله شب گذشته کرمانشاه گفت: خوشبختانه تا به الان گزارشی مبنی بر خسارت‌های جانی ارائه نشده است. همچنین از آنجایی که بازسازی در شهرهای مختلف کرمانشاه انجام شده بود و مساکن مقاوم شده بودند آسیب جدی به مردم وارد نشده است.

وی همچنین ادامه داد: در روزهای آینده از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید خواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز