خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

بومی سازی 10 هزار قطعه اساسی صنعت نفت طی 10 سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۱۵

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه از ابتدای برگزاری نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز تاکنون بیش از 10 هزار قطعه اساسی صنعت نفت بومی سازی شده است ،گفت: اگر نگاه به داخل نبود این هدف میسر نمی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری اهواز اظهار داشت: نمایشگاه امسال همزمان با سال حمایت از ساخت داخلی کالای ایرانی برگزار شده و این وظیفه آحاد جامعه و دست اندرکاران صنعت نفت را سنگینتر می کند.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب که شعار اصلی آن خودکفایی و معطوف شدن نگاه از بیرون به داخل بوده است، امیدواریم با حضور و همراهی همه بخش های صنعت نفت بتوانیم در شرایط تحریم سرافراز باشیم .

محمدی با بیان اینکه در شرایطی که ظالمانه ترین تحریم ها به شکلی ناجوانمردانه در ایران روا داشته شده برگزاری این نمایشگاه که  محل ارایه خودکفایی و خوداتکایی است جای تقدیر دارد، تصریح کرد: نمایشگاه نفت و حفاری از سال 88 با این رویکرد که نیازمندی های اساسی و ضروری صنعت نفت بومی سازی شود آغاز شد و سال به سال بهبود کیفیت پیدا کرد و شرکت های توانمند پا به عرصه گذاشتند و اکنون این روند سیر تکاملی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه طی 9 سال گذشته از زمان برگزاری نمایشگاه مهندسان و متخصصان بیش از 10 هزار قطعه اساسی صنعت نفت و حفاری چاه محور و تاسیسات و عملیات حفاری را بومی سازی کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر نگاه به داخل نبود این امر میسر نمی شد.

وی تاکید کرد: برای حفاری یک حلقه چاه 20 هزار قطعه نیاز است اگر زنجیره ساخت مصرف، بازسازی و اصلاح در این صنعت به کار گرفته و توسط داخلی ها ساخته شود سود و ارز آوری به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به پتانسیل کشور از نظر معادن و نیروی انسانی، دانشگاها، آزمایشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و سازنده گفت: با حضور این جمع اگر به خودکفایی نرسیده ایم شاید بخشی از مدیران میانی مقصر بودند که تدوین استراتژی صورت نگرفته است .

محمدی ادامه داد: بنده با انجمن سازندگان صنعت نفت دیدار داشتم آنها اعلام کردند که هنوز نمی دانند چه کالایی مورد نیاز صنعت است. اگر 50 درصد این گفته درست باشد شاید خودمان نخواسته ایم آنها را پرزنت کنیمباید کنسرسیومیتشکیل شود که از وزارت نفت نیازهایشرا مطالبه کند.

وی افزود: باید کالاهای مصرفی و مورد نیاز صنعت نفت در سامانه‌ای در اختیار شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها قرار گیرد تا ساخت آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: باید از دل این نمایشگاه‌ها  تفاهم نامه‌ها وقراردادها بیرون بیاید که بخش خصوصی و صنعت نفت هر دو دلگرم شوند و به این ترتیب است که می توانیم در مسیر خودکفایی و خوداتکایی گام برداریم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بیش از گذشته باید بخش خصوصی در عرصه حضور داشته باشد، گفت: باید از ظرفیت راکدی که در استان های مشترک مرزی وجود دارد استفاده شود مناطق نفت خیز جنوب، ملی است و به تمام جغرافیای ایران تعلق دارد عملکرد آن نه تنها به داخل کشور بلکه بر شرکت و مشتریان خارجی نیز اثر می گذارد.مثلا باید از ظرفیت استان های همسایه خوزستان ، بوشهر ، فارس ، ایلام و کهگیلویه وبویراحمد به خدمت گرفته شود تا به نحو احسن از منابع خدادادی استان زرخیز خوزستان استفاده شود.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه از 5 دستاورد مهم کالا تجهیزات حفاری سیستم های کنترلی و فرآیندی که بومی سازی شده اند رو نمایی می شود.همچنین قراردادها و تفاهنامه های ساخت به امضا می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 220 شرکت داخلی در قالب 160 غرفه حضور دارند، افزود: 70 درصد شرکت کنندگان از سازندگان و باقیمانده شرکت های تامین کننده و دانش بنیان هستند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه بستری است که بخش خصوصی و تامین کنندگان و شرکت های دانش بنیان حضور داشته باشند در هر اقدامی چه از سوی بخش خصوصی چه دولتی اگر آحاد جامعه و دست اندرکاران پای کار نباشند آن کار انجام نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز