خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

توزیع ۱۰۰۰ تن علوفه دامی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۴۵

رئیس سازمان امور عشایر ایران، در سفر به سیستان و بلوچستان از توزیع یک‌هزار تن علوفه و خوراک دام تا ۵ روز آینده برای دامداران عشایری این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی در بازدید از عشایر حاشیه دریاچه هامون اظهار داشت: با توجه به وقوع خشکسالی در سیستان و بلوچستان تامین علوفه از نیازهای ضروری عشایر و دامداران این استان است.

وی تاکید کرد: با این شرایط عشایر باید روش تغذیه دام را تغییر دهند و برای تعلیف دام‌هایشان از کنستانتره استفاده کنند.

قندالی یکی از نیازهای ضروری عشایر را تامین آب عنوان کرد و گفت: امسال با مصوبه هیات دولت ۵۰ میلیارد تومان برای تامین و توزیع آب در مناطق عشایری کشور اختصاص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران سهم عشایر سیستان و بلوچستان از این اعتبارات را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون سه میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان آن تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در سفر به سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از مناطق عشایری و دیدار با عشایر استان با مسئولین استانی و شهرستانی دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات عشایر استان گفتگو و تبادل نظر کرد.

دیدار با امام جمعه زاهدان، فرماندار زابل، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دلگان از جمله برنامه های سفر رئیس سازمان امور عشایر به سیستان و بلوچستان بود.

قندالی همچنین در این سفر پروژه ۵۰۰ هکتاری سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه عشایری درگیابند و پروژه انرژی خورشیدی در منطقه عشایری رس کلیر شهرستان دلگان را افتتاح کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز