خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر سه هزار مگاوات افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۴۹

وزیر نیرو در نشست با هیات آلمانی تاکید کرد: دولت ایران مصمم است تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود سه هزار مگاوات به ظرفیت تجدیدپذیرها در کشور اضافه کند.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان، به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری اسلامی ایران با زیگمار گابریل، وزیر پیشین امور خارجه آلمان و هیات اقتصادی همراه وی متشکل از سفیر آلمان و مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی دیدار کرد.

وی در این نشست گفت: این دیدار در شرایط حاضر، از یک سو پیام مثبتی از سوی آلمان به حفظ ظرفیت‌های همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود و از سوی دیگر نقطه روشنی برای همکاری در حوزه برق و انرژی به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر و بخش آب و برق محسوب می‌شود. وزارت نیرو و دولت به طور جدی در صدد رفع برخی مشکلات پیش آمده است و ما امیدوار هستیم که همکاری ها در زمینه های مختلف با جدیت دنبال شود.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان نیز با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در ارتباط با ایران اظهار داشت: روابط موجود اقتصادی کنونی، مطابق میل آلمان نیست. امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه بیشتر روابط اقتصادی کشورهای ایران و آلمان باشد.

وی با بیان اینکه به‌رغم سختی‌های موجود در شرایط فعلی، علاقه زیادی برای همکاری بین ایران و آلمان وجود دارد، اطمینان خاطر داد تا موضوع برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان رابا فوریت مورد پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز