خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سرمایه گذاری ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

مقصر رتبه پایین در شاخص اقتصادی خود ما هستیم تا آمریکا/ FATF نباید سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۳۸

رئیس مرکز سرمایه گذاری ایران گفت: کشورها به اطلاعات و اسرار خود حساس هستند و تمایل ندارند که این اسرار در اختیار کشور دیگری قرار بگیرد حالا وقتی تمام کشورها در یک چنین گروهی عضو هستند مشخص می شود که اصلا قرار نیست اطلاعات حیاتی و حساس خارج شود بلکه این گروه فقط در حوزه پولشویی و تخلفات مالی فعالیت می‌کند که تمام دولت‌ها با این آسیب‌ها برخورد می‌کنند.

فریال مستوفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تصویب fatf گفت: قانون شدن این مصوبه مجلس یکی از خواست‌های بخش خصوصی است. ماخواهان نه فقط این موضوع، بلکه پیوستن به تمامی کنوانسیون‌های بین المللی هستیم که امروز دنیا آنها را قبول کرده است.

رئیس مرکز سرمایه گذاری ایران تصریح کرد: عضویت در اینگونه کنوانسیون‌ها هیچ ارتباطی به تحریم‌ها و یا آمریکا ندارد کشورهای روسیه چین و هند که ما فکر می‌کنیم دوست و متحد ما هستند صریحا اعلام کرده‌اند که در صورت عدم عضویت در این گروه مالی نمی‌توانند با ما کار کنند. این مسئله هیچ ارتباطی به سیاست ندارد بلکه یک نوع استاندارد سازی است.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: به غیر از ایران و کره شمالی تمام اقتصادهای بزرگ دنیا قبول کرده‌اند که در قالب این استاندار کار کنند به طور حتم دیگر کشورها به اطلاعات و اسرار خود حساس هستند و تمایل ندارند که این اسرار در اختیار کشور دیگری قرار بگیرد حالا وقتی تمام کشورها در یک چنین گروهی عضو هستند مشخص می‌شود که اصلا قرار نیست اطلاعات حیاتی و حساس خارج شود بلکه این گروه فقط در حوزه پولشویی و تخلفات مالی فعالیت می کند که تمام دولت‌ها با این گونه حرکت‌ها برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موضع اصلا سیاسی نیست و کاملا فنی است. نمی‌دانم چطور شد یک دفعه تمام نگاه‌ها سیاسی شد و برای چه در این موضوع دلهره داریم. این قبیل حرکات داخلی بیشتر از تحریم‌های آمریکا به کشور ضربه می‌زند عضویت در این کنوانسیون تاثیر زیادی در رتبه ایران در شاخص‌های اقتصادی بین المللی می‌گذارد.

مستوفی افزود: برخوردهایی که با این موضوع امروز صورت گرفته نشان از این دارد که مقصر رتبه پایین ما در شاخص‌های پایین اقتصادی بیشتر خود ما هستیم تا آمریکا و غرب.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز