خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پترول:

مشکلی برای فروش محصولات پتروشیمی ایجاد نمی‌شود/ خدای دور زدن تحریم‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۱۸

یک فعال در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در شرایط تحریم مشکلی برای فروش محصولات پتروشیمی ایجاد نمی‌‌شود، گفت: امکان تحریم پتروشیمی وجود ندارد و ما مشتری‌‌‌های خودمان را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اشرف‌‌‌زاده در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌‌‌المللی بانک، بورس و بیمه خصوصی‌‌‌‌سازی با اشاره به طرح‌‌‌‌های کلان در صنعت پتروشیمی و صنعت نفت گفت: در قالب فاینانس چینی سه طرح در صنعت پتروشیمی و نفت در حال انجام است و طرح السین گچساران هم در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: طرح السین گچساران در حال حاضر ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ درصد تجهیزات این طرح خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت پترول با بیان اینکه تامین مالی ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی انجام شده است، اظهار داشت: بخش ریالی مورد نیاز برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است که در حال تامین از منابع مختلف هستیم.

اشرف‌زاده با بیان اینکه پتروشیمی صدف در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد، تصریح کرد: بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو در سرمایه‌‌‌‌گذاری پتروشیمی صدف انجام شده و این طرح در سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون یورو برآورد طرح در صنعت پتروشیمی داریم، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار میلیارد تومان حجم ریالی سرمایه‌‌‌گذاری ما در طرح‌‌های پتروشیمی است. دو نگاه ملی و بنگاهداری در اجرای پروژه‌‌ها وجود دارد که در نگاه بنگاهداری همه شرکت‌‌‌های پتروشیمی به فروش ارز در بازار آزاد تمایل دارند اما در نگاه ملی این طور نیست.

مدیرعامل شرکت پترول اضافه کرد: همه شرکت‌‌‌‌های پتروشیمی نگاه ملی را دنبال می‌‌‌کنند و تغییر نرخ تسعیر محدودیت خاصی برای شرکت‌‌‌ها ایجاد نمی کند چراکه همان اندازه که دولت در تخفیف خوراک پتروشیمی‌‌‌‌ها دارد، تغییر نرخ ارز باعث نمی‌‌‌شود پتروشیمی‌‌‌ها زیان ببینند. این درحالی است که با نگاه بنگاهداری حتما فروش با نرخ آزاد ارز برای پتروشیمی‌‌‌ها جذاب است.

اشرف‌‌‌‌زاده با بیان اینکه برای گروهی که ۹۰ درصد خوراک خود را از دولت می‌‌‌‌گیرند، افزایش نرخ ارز در خوراک می‌‌‌‌تواند در صنعت و کسب و کار آنها اثر گذار باشد، ابراز داشت: برای پتروشیمی‌‌‌ها که درصد کمی از خوراک خود را از دولت می‌‌‌گیرند، این شرایط زیانی را ایجاد نمی‌‌کند.

وی درباره دریافت خوراک با نرخ نیما و فروش محصول با نرخ بازار ثانویه و عرضه کالا در بورس با قیمت آزاد بیان کرد: این سیستم برای پتروشیمی‌‌‌ها کاملا جذاب است و محاسبات فروش کالا در این صنعت منطقی است.

مدیرعامل شرکت پترول با بیان اینکه مشکلی برای فروش محصولات پتروشیمی در شرایط تحریم نداریم، یادآور شد: در حوزه انتقال ارز و محصول ممکن است محدودیت‌‌‌های ایجاد شود، اما معتقدیم هرجا که محدودیت باشد شکوفایی و خلاقیت ایجاد خواهد شد و اساسا به تحریم‌‌ها اعتقادی نداریم.

اشرف‌زاده با تاکید بر اینکه شرایط سخت‌‌تر هم تجربه کرده‌‌ایم اما تحریم برای پتروشیمی‌‌ها امکانپذیر نیست و ما مشتری‌های خودمان را داریم، عنوان کرد: ممکن است مسیر پیشرفت برای ما مشکل و کند شود اما متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما خدای دور زدن تحریم هستیم، گفت: برای دو سال آینده قطعات و تجهیزات مورد نیاز را داریم و شرایط تحریم با تدابیری که قبلا پیش‌بینی شده است، عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز