خبرگزاری کار ایران

موسی‌پور اعلام کرد:

عدم امنیت سامانه نیما در شرایط تحریم/ تا سه ماه آینده شاهد محاکمه صادرکنندگان خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۸۸

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گفت: اگر پیمان‌سپاری ارزی لغو نشود وضع کننده آن باید با قوه قضائیه مذاکره کند تا شعب مختلفی را تا سه ماه آینده برای محاکمه صادرکنندگان آماده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، موسی پور رئیس کمیسیون صادرات در جلسه اجلاس ماهانه اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: امروز روز ملی صادرات بود در حالی که بر خلاف گذشته در چهره هیچ کدام از صادرکنندگان اثری از شادی ندیدم. دولت سالیان گذشته پرچم حمایت از صادرات را در دست داشت اما امروز نه تنها این پرچم را زمین گذاشته بلکه سازمان مدیریتی ایجاد کرده که بیشتر به ضرر صادرات است.

وی افزود: اولین ویژگی‌های مدیریت فرصت‌سوزی به جای فرصت‌سازی است. در همه دنیا کاهش ارزش پول ملی منجر به کاهش صادرات می‌شود و دولت‌ها با روش‌های مختلف مشکلات اقتصادی و صادرات را جبران می‌کنند.

موسی پور در ادامه تصریح کرد: دومین مشکل این مدیریت عمل بر خلاف قانون است، پیمان‌سپاری ارزی غیرقانونی و ممنوع است چه کسی به واسطه این پیمان‌سپاری می‌تواند جوابگوی حذف صادرکنندگان باسابقه و بدنام شدن ایران در خارج از کشور باشد. 27 درصد از صادرات کل کشور به عراق و افغانستان است و پیمان‌سپاری ارزی آن را مورد تهدید قرار می‌دهد.

موسی‌پور با اشاره به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور در رابطه با جوانمردی خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری که از صادرکنندگان جوانمردی می‌خواهد حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرماید هوای بازرگانان را داشته باش چون این افراد موجب آسایش مردم می‌شود و لوازم مورد نیاز مردم را فراهم می‌کنند. در بحث جوانمردی دولتی‌ها چه کار کردند. در حال رفع موانع بودند یا خلق مانع کردند. در اجرای پیمان‌سپاری ارزی با بخش خصوصی مشورت کردند و یا یک شبه آن را اجرا کردند؟

وی افزود: آقای جهانگیری امروز گفتند از واژه تحریم داخلی استفاده نکنید این واژه برای ما هم سنگین است تحریم تنها 20 درصد در اقتصاد تاثیر داشت و اقتصاد کشور 80 درصد دچار تصمیمات و اقدامات اشتباه و یک شبه بود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی اذعان داشت: هدف نهایی صادرات اشتغال‌زایی و توسعه صنایع است. عربستان و ترکیه جایگزین ما در صادرات شدند. پاکستان یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات دارد و این به خاطر موانع داخلی تنها 140 میلیون دلار صادر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر پیمان‌سپاری ارزی لغو نشود وضع کننده آن باید با قوه قضائیه مذاکره کند و شعب مختلفی را تا سه ماه آینده برای محاکمه صادرکنندگان آماده کند. لازمه اتحاد دولت و بخش خصوصی درک متقابل است. دولت چیزی جز ارز حاصل از صادرات نمی‌خواهد و مکانیزمی می‌خواهد که این ارز حتما به چرخه بازگردد.

موسی‌پور افزود: اما ما هم درخواست‌هایی داریم و آزادی‌های بیشتری برای دور زدن تحریم و شکستن خط مقدم می‌خواهیم. در خواست اصلی ما این است که پیمان‌سپاری ازری باید لغو شود.

رئیس کمیسیون صادرات گفت: در شرایط تحریم سامانه نیما اگر حک شود بسیار خطرناک است و تمام اطلاعات صادرکنندگان و منابع صادراتی در اختیار سازمان های جاسوسی قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز