خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:

ایجاد بانک مشترک ایران و سوریه در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۳۰

مشاور معاون اول با ابراز تاسف از عدم حضور بانک مشترک ایران و سوریه گفت: پس از گذشت این همه سال این اولین نشست تجاری فعالان اقتصادی ایران و سوریه است و باید به نحو شایسته از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تجاری ایران و سوریه، حسن دانایی‌فر مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: غربی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند تغییرات اساسی در سوریه انجام دهند اما باتوجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت تمام آرزوهای دشمنان بر باد رفت.

مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ این پیروزی‌ها نشان داد که هر گاه در منطقه همکاری با یکدیگر داشته باشیم به موفقیت خواهیم رسید. امروز تروریست‌ها از بین رفته‌اند و لازم است که همکاری‌های اقتصادی دو کشور آغاز شود. همانطور که در عرصه سیاسی و امنیتی همکاری‌های گسترده‌ای داشتیم باید این اتفاق در عرصه اقتصادی نیز صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: حجم 160 میلیون دلاری تجاری دو کشور اصلا قابل دفاع نیست.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور بانک مشترک ایران و سوریه گفت: پس از گذشت این همه سال این اولین نشست تجاری فعالان اقتصادی ایران و سوریه است و باید به نحو شایسته از آن استفاده کرد. این در حالی است که ارتباط مالی و بانکی دو کشور قطع شده است.

دانایی‌فر افزود: من به عنوان نماینده دولت ایران آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک عملیات تجاری و تولید مشترک اعلام می‌کنم.

وی افزود: بازرگانان می‌توانند با پول‌های دو کشور معامله کنند هفته گذشته طی جلسه‌ای که با آقای همتی رئیس بانک مرکزی داشتم ایشان آمادگی همه جانبه خود را برای راه‌اندازی بانک مشترک و مبادله بر مبنای واحد پولی دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز