خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صمت:

کاهش سه میلیارد دلاری واردات کالا در شش ماه سال جاری/احتمال افزایش حجم تجارت بدون نفت به ٩٠ میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۰۳۴

رییس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد با تشریح وضعیت تجارت خارج کشور در نیمه اول سال جاری، افزود: طی دوره مورد بررسی، تراز تجاری کشور ٩٤٠ میلیون دلار مثبت شد.

مجتبی خسروتاج رییس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری روز ملی صادرات گفت: طی شش ماهه سال جاری تجارت خارجی روند خوبی داشته و رشد ١٣ درصدی در بخش صادرات در مقایسه با سال گذشته داشته ایم.

وی اعلام کرد که سال گذشته رقم صادرات شش ماهه نخست ٢٠.١ میلیارد دلار بود که در سال جاری به ٢٣ میلیارد دلار رسیده است. خسروتاج علت برخی ممنوعیت ها در صادرات را صرف شدن ارز ٤٢٠٠ تومانی برای برخی کالاها بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت حجم واردات را ٢٢.١٨٠ میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته در مدت مشابه ٢٥ میلیارد دلار واردات داشتیم که نشان می دهد واردات ١٢ درصد کاهش یافته است.

خسروتاج ادامه داد: واردات کالا در شش ماهه سال جاری نسبت به سال قبل ٣ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: حجم تجارت خارجی کشور ٤٥ میلیارد حجم تجارت خارجی کشور بدون نفت بوده است و اگر با همین روند سال را به پایان برسانیم، حجم تجارت بدون نفت به ٩٠ میلیارد دلار می رسد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ادامه داد: تراز تجاری کشور در شش ماهه نخست ٩٤٠ میلیون دلار مثبت بوده؛ این در حالی است که سال قبل تراز تجاری در این مدت ٤.٥ میلیارد دلار منفی بود.

خسروتاج خاطرنشان کرد که ٩٠ درصد صادرات کشور به ٢٠ کشور هدف صادراتی بوده است.

وی تصریح کرد: صادرات ایران به عراق در شش ماهه نخست ٤٥ درصد از نظر ارزشی رشد داشته و به ٤.٥ میلیارد دلار رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت رشد صادرات به چین در شش ماهه نخست را ١٢ درصد و به امارات ٣٣ درصد اعلام کرد و افزود: از ٢٠ کشور مقصد هدف صادراتی، صادرات کشور به ١٤ کشور رشد داشته و به ٦ کشور کاهش یافته است. وی همچنین بر تنوع محصولات صادرات تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز