خبرگزاری کار ایران

سمینار فرصت‌های شغلی در صنعت هوانوردی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۳۳

سمینار فرصتهای شغلی در صنعت هوانوردی با موضوع معرفی دوره های مهندسی نگهداری و تعمیرات هواپیمایی با حضور کارشناسان و مدیران صنعت هوانوردی و مسئولین و کارشناسان در مجتمع فنی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ‌سمینار فرصتهای شغلی در صنعت هوانوردی با موضوع معرفی دوره های  مهندسی نگهداری و تعمیرات هواپیمایی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا(EASA   B1 & B2 )  با همکاری مجتمع فنی تهران و شرکت آرمان آوران آسمان ( AAA) (نماینده آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA ) با حضور کارشناسان و مدیران صنعت هوانوردی و مسئولین و کارشناسان این حوزه در مجتمع فنی تهران برگزار شد.

در این همایش کرباسی زاده مدیر دپارتمان مهندسی مجتمع فنی تهران عنوان کرد:  این مجتمع به عنوان باسابقه ترین مجتمع آموزشی فنی در کشور با توجه به  نیاز صنعت هوانوردی کشور و همچنین فرصتهای شغلی موجود در سرتاسر دنیا برای اولبن بار در کشور اقدام به برگزاری دوره های مذکور  با نماینده آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA  در کشور کرده  است .

در ادامه این همایش اردشیر کشاورزی مدیر عامل نماینده آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA  به اهمیت و جایگاه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا اشاره و اظهار کرد: این شرکت با توجه به نیاز صنعت کشور به برگزاری دوره های موجود و همچنین فرصتهای شغلی موجود در دنیا  با استفاده از پتانسیل های موجود خود در اتحادیه اروپا برای اولین بار در کشور موفق به اخذ گواهینامه EASA PART 147 از اتحادیه اروپا شده و در حال حاضر در حال دریافت اولین مجوز مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما EASA PART 145از آژانس ایمنی هوانوردی است که با دریافت این مجوز نیازهای فنی مهندسی و آموزشی موجود در صنعت هوانوردی کشور برطرف خواهد شد .

کشاورزی با بیان اینکه استانداردهای اتحادیه اروپایی در سطح جهان جزء استانداردهای سطح بالا و پذیرفته شده ای است اظهار کرد:  بر اساس این گواهینامه ، از این پس دانشجویان و فعالان صنعت هواپیمایی کشورمان می توانند بعد از طی دوره های آموزشی مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) ، در صنایع هواپیمایی در سرتا سر دنیا مشغول کار گردند .

همچنین در این سمینار مرتضی اکبری نژاد  به تشریح دوره های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیمای آژانس هوانوردی اتحادیه اروپا  EASA B1 & B2  و جایگاه و اهمیت ویژه این مدارک در سرتاسر دنیا اشاره نمودند .

اکبری نژاد همچنین تاکید کرد: بر اساس قوانین EASA PART 66  ، EASA PART 147  و EASA PART 145 که کلیه فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مرتبط همانند هوافضا ، الکترونیک ، مکانیک و سایر رشته های مرتبط  حتی در سطح دکترا نیز جهت انجام هرگونه تعمیرات بر روی هواپیمای مسافربری و تجاری در صنایع Civil Aviation  ملزم به گذراندن دوره های B1 و B2  می باشند

کارشناس صنعت هوایی کشور در ادامه ضمن معرفی دوره های EASA PART 66 به معرفی مراکز آموزشی   EASA PART 147 در دنیا پرداخته و عنوان کرده اند که دوره های EASA B1 & B2 در حال حاضر برای چهار گروه از متقاضیان دارندگان مدرک دیپلم با 2400 ساعت آموزش، دارندگان مدرک مهندسی فنی مرتبط با علوم صنعت هوانوردی با یک سال آموزش، دارندگان سابقه فعالیت در مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما با شش ماه آموزش  و دارندگان مدرک B1 &B2 از سازمان هواپیمایی کشوری با سه ماه  آموزش در حال برنامه ریزی و اجرا است.

اکبری نژاد در ادامه به نیاز به گذراندن دوره های کاروزی On Job Training(OJT)  جهت متقاضیان اشاره  و یاد آور شد که بر اساس قوانین EASA PART 66 و EASA PART 147 در صورت  شرکت دانشجویان در دوره های مذکور دوره OJT به دو سال کاهش می یابد .

مدیر پروژه طراحی و ساخت سیستمهای هواپیما  همچنین با معرفی مراکز تعمیر و نگهداری آژانس هوانوردی اتحادیه اروپا EASA PART 145 عنوان نمود که دوره های OJT باید  در این مراکز برگزار شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز