خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

دامپزشکی تنها زمان تخصیص بودجه به یاد مجلس می‌افتد/ وظیفه موسسه رازی تحقیقات است نه تولید

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۲۲

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه دامپزشکی در کشور باید به درستی تعیین شود و دامپزشکی باید از مجلس بخواهد تا برایش کاری انجام دهد نه اینکه تنها درزمان تخصیص بودجه به یاد مجلس بیفتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: کشاورزی کشور علمی مدیریت و سیاستگذاری نمی‌شود به همین دلیل به صورت موضوعی و بر حسب توانمندی‌های برخی مدیران خاص اقداماتی انجام می‌شود.

وی افزود: نمی‌دانیم که در 10 سال آینده وضعیت کشاورزی و روستاهای ما چه می‌شود و در توسعه مبانی کشاورزی به چارچوب مشخصی نرسیده‌ایم.

کیخا با اشاره به شرایط نامناسب سرم‌سازی رازی تصریح کرد: سرم‌سازی رازی که 90 سال پیش در کشور به منظور تحقیق بر روی تولید واکسن تاسیس و ایجاد شده بود، اما در حال حاضر با وجود امکانات بالایی که دارد فقط در بخش تولید کار می‌کند. ما باید توجه داشته باشیم که اسم آن موسسه تحقیقاتی است نه تولیدی، اما فعالیت‌های آن تنها در زمینه تولید است.

وی افزود: در حالی که می‌توان این کار را به بخش خصوصی سپرد تا کارها به نحو اولا انجام شود. وظیفه موسسه خلق واکسن‌های جدید است و بهتر است دامپزشکی و موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با همکاری هم تلاش کنند موسسه را در مسیر خود قرار دهند.

کیخا گفت: در حال حاضر ارز زیادی بابت واردات واکسن از کشور خارج می‌شود. در حالی که موسسه رازی می‌تواند دانش آن را در کشور ایجاد کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد به دامپزشکی خاطرنشان کرد: جایگاه دامپزشکی در کشور باید به درستی تعیین شود و دامپزشکی باید اعلام کند برای جایگاه آن مجلس چه کاری می‌تواند انجام دهد نه اینکه صرفاً در زمان بودجه به مجلس فشار بیاورد تا بودجه بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز