خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از خیابان فردوسی؛

نرخ ارز در سراشیبی/ دلارهای خانگی روانه بازار شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۱۲

براساس مشاهدات نرخ هر دلار امریکا در بازه 16 هزار چهارصد تا 16 هزار هشتصد تومان، هر یورو در محدوده 19 هزار تومان تا 19 هزاروپانصد را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نرخ دلار امریکا پس از افزایش و رسیدن تا مرز 20 هزار تومان روند کاهشی به خود گرفته است. این روند کاهشی که از اوایل هفته شروع شده تا امروز ادامه داشته و از صبح امروز دوشنبه، نرخ هر دلار آمریکا با عبور از مرز 17 هزار تومان وارد کانال 16 هزار تومان شد.

با افزایش نرخ ارز به بیست هزار تومان تقریبا تمام کارشناساسان نسبت به عواقب خطرناک آن به اقتصاد کشور هشدار دادند و خواستار اقدامات لازم در راستای کاهش آن شده بودند.

هرچند این کارشناسان نرخ‌هایی مانند 16 هزار تومان را نیز برای اقتصاد مضرر دانسته و به نوعی این نرخ‌ها را پایان تولید در کشور می‌دانند.

اما هنوز بسیاری از کارشناسان دلالیل روانی و هیجانی را در افزایش نرخ ارز دخیل می‌دانند که در صورت ایجاد فضای بدون تنش می‌توان این نرخ‌ها را بیشتر از این کاهش داد.

از همین روی شایعات مبنی بر تصویب  FATF با ایجاد جو روانی مثبت در بازار، به کاهش نرخ‌ها در بازار کمک می‌کند.

علاوه بر دلار سایر اسعار نیز در روند کاهشی قرار دارند، به طوری که هر یورو پس از تقریبا یک هفته دوباره به زیر بیست هزار تومان بازگشته است.

براساس مشاهدات نرخ هر دلار امریکا در بازه 16 هزار چهارصد تا 16 هزار و هشتصد تومان، هر یورو در محدوده 19 هزار تومان تا 19 هزاروپانصد را شامل می‌شود.

با توجه به رابطه نرخ ارز به نرخ سکه، کاهش نرخ دلار موجب کاهش نرخ سکه‌ نیز شده است که تمام سکه آن تا محدوده 5 میلیون‌وپانصد هزار تومان هم رسیده بود.

از همین روی نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام (ره) 4میلیون‌وهشتصد تا 4 میلیون ونهصدهزار تومان است. همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز در بازه قیمتی 4میلیون و هفتصد هزار تومان تا 4 میلیون و هفتصدو پنجاه هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز