خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران اعلام کرد:

توقیف یک محموله ۲۵ تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۲۳

ماموران گمرک، یک محموله ۲۵ تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو ترانزیتی را کشف و توقیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک باشماق مریوان در یک عملیات، با هوشیاری و رصد یک محموله تزانزیتی قطعات مستعمل، موفق شدند، ۲۵ تن ضایعات قطعات موتور را شناسایی و کشف کنند که جایگزین قطعات مستعمل به ارزش ۸ میلیارد ریال شده بود.

ماموران گمرک باشماق با رصد یک محموله ترانزیتی قطعات مستعمل، پس از مشکوک شدن به آن و کنترل و رهگیری اطلاعات محموله ازطریق سامانه های هوشمند الکترونیکی، به بررسی و ارزیابی دقیق آن اقدام کردند. بر اساس این گزارش، پس از بازرسی این محموله ترانزیتی خروجی  مشخص شد،۲۵ تن از ۲۷/۵ تن محموله مورد نظر به ارزش حدود ۸ میلیارد ریال در داخل کشور تخلیه و به جای آن ضایعات مربوط به قطعات موتور، گیربکس و اکسل بارگیری شده است.

️بر اساس این گزارش، این محموله  به دلیل دستکاری و جابه جا کردن بار کالای ترانزیتی بر اساس قانون مشمول قاچاق می شود. در حال حاضر واردات قطعات یدکی مستعمل به کشور ممنوع است . محموله کشف شده ، پس از توقیف از سوی ماموران گمرک جهت انجام مراحل قضایی به مرجع رسیدگی کننده تحویل شد.

️پس از الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به سامانه های هوشمند، کنترل محموله های ترانزیتی و رهگیری اطلاعات  از این طریق انجام میشود. این اقدام نه تنها کنترل و شناسایی محموله را تسریع کرده که ریسک قاچاق در محموله‌های ترانزیتی را بالا برده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز