خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئـول در مناطق آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

مناطق آزاد از قانون منع بکار گیری بازنشستگان مستثنی نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۷۲

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دبیرخانه شورایعالی و مناطق آزاد لازم الاجراست و این مناطق از این قاعده مستثنی نیستند.

علیرضا جعفری هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان که اولین بار در 20 اردیبهشت 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بعد از آن هم در سال های 96 و 97 توسط نمایندگان مجلس اصلاح و در نهایت هفته گذشته توسط رییس جمهوری ابلاغ شد، گفت: مناطق آزاد نیز مانند سایر بخش‌های دولت از این قاعده مستثنی نیستند و این قانون در تمام رده‌های مدیریتی اعم از دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد به شکل کامل اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی در خصوص بهره برداری از ظرفیت جوانان در مدت زمانی که تصدی این مسئولیت را به عهده گرفته است، اضافه کرد: انتخاب افراد جایگزین برای بازنشستگان در جایگاه‌های مدیریتی در دبیرخانه و سازمان‌های مناطق آزاد با استفاده از حضور مدیران جوان دارای شایستگی‌های تخصصی مورد نیاز در این حوزه خواهد بود و قبل از ابلاغ این قانون هم این نگاه در این سیستم حاکم و در حداکثر امکان پیاده سازی شده است.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه حمایت از اجرای کامل این قانون که منتهی به رفع بخشی از مشکل بیکاری در کشور است یک ضرورت است ، گفت: اسناد و سوابق موجود بر اساس احکام کارگزینی به شکل کامل در کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل شده؛ بررسی و فهرست نهایی برای اقدام در اختیار دبیر محترم شورایعالی قرار گرفته است.

وی اشاره کرد: در پی تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری نمایندگان مجلس و دولت، سرانجام قانون بسیار ضروری و عادلانه ممنوعیت ادامه حضور بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسیده و اجرای آن منجر به امید آفرینی و ایجاد انگیزه در بین جوانان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز