خبرگزاری کار ایران

پورسیف خبرداد:

بسته حمایتی گمرک ایران برای ترخیص کالاها

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۵۱۸

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران از تدابیر ویژه گمرک برای مقابله با تحریم ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی پورسیف در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران به ارائه بسته حمایتی گمرک برای تسریع در ترخیص کالاها با استفاده از قوانین و مقررات مصوب اشاره کرد و گفت: این بسته حمایتی از سوی گمرک ایران به ستاد مقابله با تحریم‌ها ارسال شد که برخی از آنها از سوی این ستاد مصوب و ابلاغ شده است.

وی همچنین به ترخیص کالاهای سلامت محور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: کالاهای این بخش، تنها با داشتن تاییدیه وزارت بهداشت در سریع‌ترین زمان ممکن ترخیص می شوند.

پورسیف افزود: بر اساس مصوبه‌ای که گمرک ایران از ستاد مقابله با تحریم‌ها دریافت کرده، افرادی که در صف تخصیص و تامین ارز قرار دارند، این مجوز را دارند که درصدی از کالاهایشان را از گمرکات ترخیص کنند.

وی استمرار تمدید ورود موقت‌های قبلی را یکی دیگر از مصوبات ستاد مقابله با تحریم‌ها بیان کرد و افزود: گمرک ایران این پیشنهاد را داده که به کالاهایی که در فهرست کالاهای ممنوعه قرار دارند، اگر بارنامه این کالاها پیش از تاریخ 30 خرداد امسال صادر شده باشد، اجازه ترخیص از گمرکات داده شود.

پورسیف گفت: به‌دنبال مصوبه بند 5 بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص الزام به پرداخت تفاوت نرخ ارز از سوی واردکنندگان برای ترخیص کالاها، میزان ترخیص کالا در گمرکات کشور از روزی 3500 کانتینر به 800 کانتینر کاهش یافت اما با تصویب اصلاحیه این مصوبه روند ترخیص کالا افزایش یافته و به بیش از 5000 کامیون در روز رسیده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک افزود: صددرصد بخشنامه‌هایی که گمرک ایران ابلاغ می‌کند، مصوبات و دستورالعمل‌هایی است که از بیرون از گمرک وارد می‌شود. کنار مشکلات ناشی از صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف، نگرانی از متهم کردن واردکنندگان به احتکار کالاها، منجر به آن شده که فعالان اقتصادی نسبت به تاخیر در ترخیص کالاهایشان از گمرکات تمایل زیادی داشته باشند.

به گفته پورسیف براساس تبصره ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات کلیه بخشنامه‌ها ودستورالعمل‌های مربوط به صدور و ورود کالا منحصرا از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های اجرایی ذیربط اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز