خبرگزاری کار ایران

کشفیات قاچاق انسان به ۱۵۰ مورد رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۹۴

ماموران گمرک در طی۴ عملیات کشف و شناسایی، موفق به کشف ۷ مورد قاچاق انسان شدند که در بین آنها تعداد افراد کم سن و سال و جوانان در حال افزایش است.

به گزارش ایلنا، ماموران گمرک با رصد یک تریلی خروجی به مقصد آلمان و پس از تطبیق اطلاعات  محموله، با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران گمرک بازرگان موفق شدند در این عملیات ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را که در میان بار الیاف مصنوعی مخفی شده بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

همچنین ماموران گمرک بازرگان در اقدام دیگری  با هوشیاری کامل ورصد محموله های خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها موفق به کشف یک مورد قاچاق انسان شدند، در این عملیات دو نفر تبعه یکی از کشورهای  همسایه با پنهان شدن در میان تریلی های خروجی قصد خروج ازکشور را داشت که هر دو از سوی گمرک شناسایی و دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش ماموران گمرک بازرگان طی یک عملیات دیگر موفق شدند، یک تبعه ایرانی را که با پنهان شدن در محموله یک تریلی ورودی از ترکیه قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشت شناسایی کنند.

ماموران گمرک بازرگان هم چنین درعملیات دیگری با رصد یک دستگاه تریلی خروجی و پس از مشکوک شدن به آن، با استفاده از دستگاه ایکس ری و بازرسی آن موفق به کشف دو مورد قاچاق انسان شدند، این دو نفر تبعه ایرانی بوده و قصد داشتند با پنهان شدن در این محموله از کشور خارج شوند. این افراد پس از کشف از سوی گمرک  به دستگاه قضایی تحویل شدند.

با تجهیز گمرکات به دستگاه های ایکس ری و دیگر تجهیزات کنترلی و افزایش دانش و تخصص ماموران گمرک کشفیات قاچاق انسان افزایش یافته و از ابتدای سال جاری تا کنون به  رقم ۱۵۲ نفر رسیده است. افراد کشف شده عموما  زنان و مردان تبعه کشورهای همسایه و در میان آنها گاهی کودکان هم مشاهده شده است.

ماموران گمرک ایران در سال گذشته موفق شدند ۵۵۰ کشف قاچاق انسان را به نام خود ثبت کنند. آمارها نشان می دهد که کشفیات قاچاق انسان در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است. کشفیات قاچاق از سوی گمرک ایران، این سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته در دو سال پی در پی مقام اول را در کشفیات قاچاق در جهان از آن خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز