خبرگزاری کار ایران

تاکید برکاهش عوارض گمرکی و برقراری روابط بانکی بین ایران و مغولستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۸۹

در دیدار معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر امور خارجه مغولستان، طرفین ظرفیت‌ها و موانع سر راه توسعه تجارت دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا از شاتا، مجتبی خسروتاج، با تاکید بر هزینه‌های بالای حمل کالا بین دو کشور و اثر منفی آن بر بهای تمام شده کالاهای تجاری، گفت: لجستیک و حمل و نقل اصلی‌ترین عامل محدود کننده تجارت بین دو کشور بوده و یافتن راه‌های مقرون به صرفه تری برای گسترش تجارت ضروری است.

وی با اشاره به توانمندی های صادراتی ایران و آمادگی کشورمان را برای تامین عمده ترین اقلام وارداتی مغولستان افزود: لغو روادید مغولستان، کاهش عوارض گمرکی و برقراری روابط بانکی از سوی مغولستان، فعالان اقتصادی ایران را برای حضور در بازار مغولستان تشویق خواهد کرد.

خسروتاج اظهار داشت: حضور رئیس جمهور مغولستان که به دعوت رئیس جمهور ایران در اجلاس آتی ACD (مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا) در مهر ماه سال جاری، در تهران، فرصت مناسبی برای برگزاری جلساتی بین سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با وزارت معدن مغولستان به منظور گسترش زمینه های همکاری دو کشور، به ویژه، در رابطه با واردات کک شو و سنگ آهن و نیز صادرات فولاد، آموزش مهندسین و کارشناسان مغولستان در خصوص اکتشاف و بهره برداری از معادن مغولستان و زمینه‌های تهاتر محصولات خواهد بود.

در ادامه باتمونخ، معاون وزیر امور خارجه مغولستان، با تاکید بر شناسایی راههای توسعه روابط تجاری دو جانبه، واقع شدن مغولستان بین دو کشور گسترده روسیه و چین را از عوامل جدی محدودیت‌زای آن کشور توصیف کرد و رویکرد کشورش را متنوع سازی بازارها و ایجاد رابطه با شرکای تجاری جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اسناد پایه حمایت از سرمایه گذاری، معافیت های مالیاتی، لغو روادید و حمل و نقل برای امضای روسای جمهوری دو کشور در خلال اجلاس ACD در دستور کار قرار دارد، خواستار نشست بخش خصوصی و همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور شد.

در پایان، معاون وزیر امور خارجه مغولستان خواستار آموزش مهندسین و تکنسینهای مغولستان در ایران، سرمایه گذاری ایران در پهنه های معدنی مغولستان و خرید محصولات نفتی از جمله قیر از ایران شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز